TESS виявив екзопланету меншу за Землю

Новини астрономії, астрофізики та космології

Запущений минулого року космічний телескоп TESS виявив три нові екзопланети у червоного карлика L 98-59, розташованого на відстані 35 світлових років від Сонця у сузір’ї Леткої Риби. Відкриття примітно тим, що одна з екзопланет (L 98-59b) за розміром менша за Землю. Зараз це найменший об’єкт, знайдений під час місії TESS.

Діаметр L 98-59b становить 80% земного. Таким чином, цей об’єкт менше не лише ніж наша планета, а й Венера. Його орбіта проходить на дуже невеликій відстані від центрального світила. На один оберт йому потрібно лише 2,25 дня. Через таку близькість екзопланета отримує від своєї зорі у 22 раза більше енергії, ніж Земля від Сонця. За розрахунками астрономів температура денної сторони L 98-59b становить близько 330°C.

Діаметри двох інших виявлених екзопланет у 1,4 та 1,6 раза перевищують діаметр Землі. Вони здійснюють один оберт навколо зорі за 3,7 та 7,5 днів і відповідно отримують в 11 та 4 рази більше енергії, ніж наша планета. Таким чином, на їхньому денному боці теж занадто спекотно, щоб там змогла існувати вода в рідкому вигляді.

Порівняння розмірів Землі та екзопланет системи L 98-59. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

Дослідники не виключають, що зовнішня екзопланета може частково нагадувати «міні-Нептун» — світ із потужною атмосферою та невеликим кам’янистим ядром. Але поки що це лише припущення. Для перевірки необхідні додаткові спостереження системи.