TESS виявив екзопланету, густина якої вчетверо менша за густину води

Використавши дані, зібрані телескопом TESS, астрономи відкрили раніше невідому екзопланету. Особливість знахідки полягає в тому, що середня густина тіла майже вчетверо менша за густину води.

Екзопланета біля червоного карлика в уявленні художника. Джерело: NASA

Основним завданням телескопа TESS є спостереження 200 тисяч найближчих яскравих світил із метою виявлення їхніх компаньйонів. На сьогодні апарат знайшов 5400 кандидатів в екзопланети. Астрономам вдалося підтвердити статус 199 із них.

Нещодавно цей перелік збільшився ще на одну позицію. Американським дослідникам вдалося підтвердити існування екзопланети TOI-3757 b, яка обертається навколо червоного карлика, розташованого на відстані 578 світлових років від Землі. Вона є газовим гігантом. Радіус TOI-3757 b на 9% перевищує радіус Юпітера. При цьому її маса становить лише 27% від юпітеріанської. Це дає середню густину 0,27 г/см³, що майже вчетверо менше густини води.

Наразі TOI-3757 b є найменш щільною екзопланетою, знайденою у червоного карлика. Іноді такі характеристики пояснюються тим, що планетарна атмосфера розігріта до екстремальних значень. Однак рівноважна температура TOI-3757 b становить лише 390°C, чого недостатньо для її «роздуття». У зв’язку з цим вчені висунули дві основні версії, які пояснюють феномен. За однією з них він полягає у низькій металевості її батьківської зорі. За іншою — у приливному розігріві надр, викликаних ексцентриситетом орбіти.

Ви також можете почитати про те, як астрономи знайшли три зорі, які «замаскувалися» під планети.