TESS знайшов суперземлю у близького до Сонця червоного карлика

Команда німецьких астрономів оголосила про виявлення раніше невідомої суперземлі, що отримала позначення GJ 3929 b. Вона знаходиться у системі червоного карлика, розташованого на відстані 51 світлового року від Сонця.

Гаряча суперземля в уявленні художника. Джерело: phys.org

Відкриття було зроблене під час аналізу даних, зібраних космічним телескопом TESS. Дослідники звернули увагу на періодичні зменшення блиску червоного карлика GJ 3929, що відповідає транзитам планетоподібного супутника. Під час подальшої повторної перевірки їм вдалося підтвердити факт існування цього тіла та визначити його характеристики.

Виявилося, що ця екзопланета є суперземлею. Її радіус перевершує радіус нашого рідного світу в 1,15 раза, а маса у 1,21 раза. Це дає середню щільність в 4,4 г/см3, що можна порівняти з середньою щільністю Землі.

Щоправда, це й уся подібність. Період обігу GJ 3929 b становить 2,6 дня, а орбіта проходить на відстані лише 3,7 млн ​​км від зорі. Через подібну близькість денна сторона екзопланети отримує в 17 разів більше світла, ніж Земля. За оцінками астрономів, її рівноважна температура становить приблизно 300°C.

У процесі вивчення цієї системи вченим також вдалося зафіксувати ознаки, що вказують на існування як мінімум ще однієї екзопланети, період обертання якої становить 14,3 дня, а маса щонайменше в 5,2 раза перевищує земну. У майбутньому вони планують провести додаткові спостереження задля підтвердження існування цього об’єкта.

Нагадаємо, що недавно астрономи виявили ознаки існування третьої екзопланети у найближчої до Сонця зорі Проксими Центавра.

За матеріалами https://arxiv.org