Телескоп TESS виявив дві екзопланети у близького помаранчевого карлика

Аналіз даних, зібраних космічним телескопом TESS, дозволив виявити ще дві, раніше невідомі екзопланети. Вони обертаються навколо, близького до Сонця, помаранчевого карлика TOI-836.

Помаранчевий карлик

TOI-836 розташована на відстані 90 світлових літ від Землі. Зоря відрізняється низьким рівнем металевості. Її вік оцінюється у 5,4 млрд років, а маса та радіус приблизно на третину менше сонячних.

Помаранчевий карлик в уявленні художника. Джерело: theplanets.org

Під час спостережень, TESS вдалося виявити періодичні зменшення блиску TOI-836, які відповідають наявності двох невидимих компаньйонів. Надалі астрономам вдалося визначити їхні розміри та масу.

Гаряча суперземля та мінінептун

Більш наближена до зорі екзопланета TOI-836 b, є суперземлею. Її радіус у 1,7, а маса у 4,5 раза перевищують масу нашої планети (це дає середню щільність 5,02 г/см3). Орбіта TOI-836 b пролягає на відстані всього 6 млн км від своєї зорі, на один оборот їй потрібно 3,8 дня. Рівноважна температура поверхні екзопланети оцінюється у 500 °C.

Транзит екзопланети в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Друга екзопланета TOI-836 с, була класифікована як мінінептун. Її радіус приблизно у 2,6 раза, а маса у 9,6 раза більша, ніж у нашої планети. Це дає середню щільність 3,06 г/см3, що вказує на наявність у її складі великої кількості легких речовин. Орбіта TOI-836 с пролягає на відстані 11,2 млн км від своєї зорі, вона здійснює один оборот за 8,6 дня. Рівноважна температура поверхні екзопланети становить 390 °C.

Варто зазначити, що астрономи виявили варіації часу транзитів TOI-836 с. Це вказує на те, що в цій системі можуть існувати й інші, поки що не відкриті, екзопланети.

Нагадаємо, що недавно телескоп TESS виявив планету-океан.