TESS виявив новий теплий мінінептун

Використовуючи дані, зібрані телескопом TESS, міжнародна команда астрономів виявила новий теплий мінінептун, що отримав позначення TOI-1201b. Він обертається навколо основного компонента подвійної зоряної системи, розташованої на відстані 122 світлових роки від Сонця. Її вік оцінюється в 600-800 млн років.

Мінінептун в уяві художника. Джерело: NASA/GSFC/Frank Reddy

Вченим удалося встановити, що маса TOI-1201b складає 6,28 земної, а її радіус перевищує відповідний параметр Землі в 2,41 раза. Ці дані дозволили розрахувати середню густину екзопланети, яка становить приблизно 2,45 г/см³.

Період обертання TOI-1201b — 2,5 доби. Її орбіта проходить на відстані 0,0287 а.о. (4,2 млн км) від батьківської зорі. Попри те, що світило є тьмяним червоним карликом, випромінюваного ним тепла вистачає, щоб розігріти атмосферу планети до досить великих значень. Розрахунки показують, що її рівноважна температура становить приблизно 430°C. Тому астрономи зарахували цей об’єкт до класу теплих мінінептунів.

Вчені також зареєстрували ще один транзитний сигнал у цій системі з періодичністю 102 дні, який може відповідати другій екзопланеті з масою в 27 земних. Однак для підтвердження чи спростування її наявності необхідні додаткові спостереження.

За матеріалами: https://phys.org