Телескоп TESS виявив два раніше невідомі газові гіганти

Під час аналізу даних телескопа TESS, команда американських астрономів виявила періодичні зменшення яскравості двох зір. Подальша перевірка підтвердила, що вони викликані транзитами екзопланет, які обертаються навколо них.

Система з червоного карлика та газового гіганта в уявленні художника. Джерело: NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva/Spaceengine/M. Zamani

Перша зі знайдених дослідниками екзопланет обертається навколо червоного карлика TOI-3984A, розташованого на відстані 353 світлових років від Сонця. Оцінки віку зорі варіюється в діапазоні від 0,7 до 5,1 млрд років. У неї також є компаньйон у вигляді білого карлика, що рухається широкою орбітою, який перебуває на відстані в 356 а. о. (це у дванадцять разів більше, ніж дистанція від Сонця до Нептуна).

Що стосується самої екопланети, то її радіус становить 0,71 радіуса Юпітера, а маса 0,14 від маси Юпітера. Це дає середню густину в 0,49 г/см³. Астрономи класифікують такі тіла як субсатурни. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,041 а. о. (6 млн км) від батьківської зорі, рівноважна температура її поверхні становить 290 °C.

Друга екзопланета обертається навколо червоного карлика TOI-5293A, розташованого на відстані в 524 світлових роки від Сонця. У нього теж є компаньйон у вигляді іншого червоного карлика. Вони розділені дистанцією в 579 а. е.

Екзопланета, що обертається навколо TOI-5293A, являє собою газовий гігант. За радіусу, схожого з юпітеріанським, її маса майже вдвічі менша за масу найбільшої планети Сонячної системи. Це дає середню щільність у 0,56 г/см³. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,034 а. о. (5 млн км) від зорі, її рівноважна температура становить 400 °C.

За словами дослідників, знайдені ними світи є одними з найбільш «холодних» газових гігантів серед тих, чиї орбіти проходять на такій невеликій відстані від своїх зір. Це робить їх вельми перспективними кандидатами для подальших атмосферних досліджень.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи зазнімкували новонароджену екзопланету.