Телескоп Hubble упіймав «Креветку» в космічній безодні

Космічний телескоп Hubble зазнімкував приголомшливий вид на туманність Креветка (IC 4628), що «дрейфує» у глибокому космосі. Вона є емісійною туманністю, розташованою за 6000 світлових років від Землі в сузір’ї Скорпіона. Емісійна туманність характеризується тим, що її газ був заряджений або іонізований випромінюванням від сусідніх світил.

Туманність креветок
Туманність Креветка — масивний зоряний розплідник. Фото: NASA, ESA

Туманності, або хмари міжзоряного газу та пилу, утворюються в результаті масивних зоряних вибухів. Водночас залишки міжзоряного матеріалу дають життя новим світилам. IC 4628 простягається на 250 світлових років у ширину і вважається масивним зоряним розплідником.

Туманність Креветка активно випромінює світло в інфрачервоному діапазоні. Однак людське око не може виявити цей тип світла, що робить IC 4628 неймовірно слабкою для спостереження за допомогою оптичних телескопів на Землі. З огляду на вигідне положення Hubble в космосі та широкий спектр камер, телескоп може детально бачити структуру туманності, зокрема яскраві області сяючого газу і сліпуче зореутворення. При цьому переважання червоних завихрень пилу і газу свідчить про наявність викиду іонізованого заліза (Fe II).

Туманність креветок
Туманність Креветка розташована на південь від зорі Антарес у сузір’ї Скорпіона. Hubble зазнімкував лише невелику частину потужної області зореутворення. Фото: NASA, ESA

Зображення було зроблене за допомогою спеціальної камери Wide Field Camera 3 у межах більшої ініціативи з вивчення масивних світил, які все ще перебувають на ранніх стадіях розвитку. Вони також відомі як протозорі.

«Астрономи використовували інфрачервону чутливість фотокамери Wide Field Camera 3 для пошуку іонізованого ультрафіолетовим світлом водню у протозорях», йдеться в заяві NASA.

До того Hubble вдалося зафіксувати згасання планетарної туманності через 20 років. Результати дослідження дуже здивували астрономів, які припускали, що туманність збільшиться в розмірах.