Симфонія світла: екіпаж МКС зазнімкував потужне полярне сяйво

Астронавт NASA Меттью Домінік поділився вельми дивовижним зображенням, отриманим з борту МКС. На ньому можна побачити полярне сяйво.

Полярне сяйво над Землею. Джерело: NASA

За останні дні Землі досягло кілька корональних викидів маси. На околицях нашої планети заряджені частинки сонячного вітру зіткнулися з магнітним щитом, що оточує її. Це призвело до збудження атомів верхніх шарів атмосфери, які почали світитися. Цей феномен і називається полярним сяйвом.

Зазвичай полярні сяйва можна побачити лише на високих широтах. Однак зараз Сонце досягло максимуму своєї активності та регулярно виробляє спалахи. Коли кілька породжених ним викидів «сумуються», це призводить до того, що сяйва можна побачити й на більш низьких широтах. Саме так і сталося спочатку в ніч з 11 на 12, а потім і з 12 на 13 серпня, коли небесні вогні можна було побачити й в Україні. У всесвітній мережі можна без проблем знайти безліч красивих знімків, зроблених у різних куточках земної кулі.

Але все ж, найкраща точка огляду для спостереження полярних сяйв знаходиться не на нашій планеті, а на висоті 400 км над її поверхнею. За добу МКС здійснює 16 обертів навколо Землі, регулярно пролітаючи над її нічним боком.

Меттью Домінік скористався цією можливістю, зробивши вельми ефектний знімок полярного сяйва зі знаменитого модуля «Купол». Крім небесних вогнів, на ньому також можна побачити яскравий об’єкт. Це Місяць.

Крім цього, Домінік також опублікував таймлапс полярного сяйва. Його кольори визначаються складом земної атмосфери. За зелений і червоний відповідають атоми водню, а за блакитний і фіолетовий — азоту.

Відкриття взаємодій нейтрино наблизило вчених до розгадки таємниці темної матерії