Давня вода віком 13 млрд років приголомшила вчених

Під час вивчення найпотужнішої з відомих галактик у ранньому Всесвіті астрономи знайшли докази наявності в ній найдавніших молекул води. Це інтригуюче відкриття проливає світло на те, як розвивався молодий Всесвіт.

Масивна галактика насправді є парою галактик, відомих як SPT0311-58. Цей дует вперше виявили у 2017 році. На знімку він має такий вигляд, як і, Всесвіт, коли йому було лише 780 мільйонів років з моменту Великого вибуху. Виявлення води у цій галактиці робить її найвіддаленішим і найдавнішим свідченням формування цієї речовини у Всесвіті.

SPT0311-58
Зображення плямистих галактик, зафіксованих під час останніх спостережень ALMA, що показують пиловий континуум галактик та їхній молекулярний склад

«У цій галактиці більше газу та пилу в порівнянні з іншими об’єктами раннього Всесвіту. Це дає нам безліч можливостей для спостереження за численними молекулами та кращого розуміння того, як ці елементи, в основі яких лежить формування життя, вплинули на розвиток раннього Всесвіту», пояснює Шрівані Яругула, астроном з Університету Іллінойсу.

SPT0311-58 була виявлена дослідниками за допомогою Великої субміліметрової матриці Атаками, або ALMA однієї з найкращих груп телескопів для вивчення джерел Всесвіту. ALMA розташована в чилійській пустелі Атакама, де неймовірно чисте нічне небо.

Раніше у Всесвіті було досить багато енергії, тому молоді галактики народжували зорі набагато швидше, ніж наш Чумацький Шлях. Аналіз газів і пилу в цих галактиках та їхніх відносних пропорцій можуть допомогти астрономам дати відповіді на питання про швидкість зореутворення та про те, як галактики, подібні до SPT0311-58, взаємодіють одна з одною і з міжзоряним середовищем.

Крім молекул води, дослідники також знайшли окис вуглецю. Всі ці елементи допоможуть астрономам краще зрозуміти, що лягло в основу початку зародження життя і, можливо, будуть виявлені процеси, що нас породили.

Раніше ми розповідали, як вчені запропонували альтернативний механізм зникнення марсіанської води. Донедавна вважалося, що марсіанська вода зникла в космос разом з більшою частиною атмосфери планети. Однак у недавньому випуску журналу Science були опубліковані результати нового дослідження, яке поставило під сумнів цю точку зору.