Погляд на Чумацький Шлях «риб’ячим оком»

Яким риба бачить Чумацький Шлях? Це можна уявити завдяки фото, знятому об’єктивом «риб’яче око» з порогу готелю Paranal Residencia у базовому таборі обсерваторії Паранал, що розташований за три кілометри від Дуже великого телескопа Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO).

Чумацький Шлях над готелем Residencia. Джерело: ESO/P. Horálek

Поєднання надзвичайно сухого клімату, висоти та віддаленості від джерел світлового забруднення робить обсерваторію Паранал одним із кращих місць на Землі для проведення астрономічних спостережень. Це наочно демонструє чудова яскрава арка Чумацького Шляху, що простягнулася через усе нічне небо.

Водночас географічне розташування та суворий клімат створюють певні труднощі для співробітників і відвідувачів обсерваторії. Тому готель Residencia виконує роль своєрідної «оази», де астрономи живуть і відпочивають у періоди між спостереженнями. Він являє собою підземну будівлю, накриту 35-метровим скляним куполом, крізь який проникає сонячне світло. Всередині є більше сотні номерів, ресторан, басейн, сауна та зимовий сад. У 2008 році в готелі проводилися зйомки деяких сцен із фільму «Квант милосердя».

За матеріалами: https://www.eso.org