SpaceX виведе на орбіту першу приватну станцію Vast Space у 2025 році

Каліфорнійський стартап Vast Space планує розгорнути на орбіті Землі свій аванпост Haven-1 на борту ракети SpaceX Falcon 9 не раніше серпня 2025 року. Незабаром після запуску космічна станція зможе прийняти перших чотирьох космічних туристів у межах місії Vast-1, яка триватиме 30 днів. Перший екіпаж прибуде на станцію на космічному кораблі SpaceX Dragon.

Haven-1
Haven-1 зі стикованим кораблем SpaceX Dragon та екіпажем із чотирьох осіб. Ілюстрація: vastspace.com

Vast — молодий стартап, заснований лише два роки тому. Але у компанії доволі амбітні плани. Вона планує розгорнути 100-метрову багатомодульну космічну станцію, яка матиме штучну гравітацію. Оскільки станція буде доволі важкою, Vast покладається на потужності транспортної системи Starship, яка нещодавно зазнала краху під час першого пробного польоту.

Cтикування SpaceX Dragon із Haven-1 на орбіті Землі. Ілюстрація: vastspace.com

Паралельно компанія вже продає квитки на чотири місця в межах туристичного польоту на орбіту Vast-1, але ціна не розголошується. За підготовку майбутніх космічних туристів відповідатиме SpaceX, вона також надасть скафандри та інші послуги. Наразі компанія Ілона Маска надає схожі послуги місіям Ax-1 — приватного польоту на Міжнародну космічну станцію (МКС), який у квітні 2022 року здійснила х’юстонська компанія Axiom Space.

Загальний вигляд Haven-1. Ілюстрація: vastspace.com

Якщо нічого не завадить, Haven-1 згодом буде включений як модуль до більшої космічної станції — одного із кількох приватних аванпостів, які зараз перебувають у стадії розробки. Наприклад, компанія Axiom Space планує запустити кілька модулів до МКС у найближчі кілька років. Потім цей комплекс відокремиться і стане аванпостом, що вільно літає.

NASA теж зацікавлена в розвитку приватних космічних компаній. Наприкінці 2021 року космічна агенція виділила 415 млн доларів трьом приватним командам на чолі з Blue Origin, Nanoracks і Northrop Grumman. NASA планує, щоб на момент виводу з експлуатації МКС наприкінці 2030 року на низькій навколоземній орбіті працювала принаймні одна комерційна станція.

Раніше ми повідомляли про те, як стартап Vast купив компанію Launcher та планує підкорювати орбіту Землі.

За матеріалами VastSpace.