SpaceX Falcon 9 не повернулася на Землю після 11-го запуску

22 листопада ракета SpaceX Falcon 9 стартувала у космос водинадцяте. Але, на відміну від своїх попередніх десяти рейсів, цього разу перший ступінь не повернувся знаменитою вертикальною посадкою, а згорів в атмосфері.

Місія стартувала з космічного стартового комплексу 40 (SLC-40) на станції Космічних сил на мисі Канаверал у Флориді. Через 35 хвилин після старту з майданчика другий ступінь Falcon 9 розгорнув супутник зв’язку на геосинхронну орбіту для французького супутникового оператора Eutelsat.

Ракета-носій першого ступеня Falcon 9 була найстарішою активною ракетою SpaceX і раніше підтримувала запуск місій Telstar 18V та Iridium-8, а також дев’яти місій із розгортання інтернет-супутників Starlink. SpaceX зазвичай приземляє перші ступені ракети-носія серії Falcon 9 незабаром після запуску. Але оскільки місія для Eutelsat потребувала більше потужності для виведення у космос супутника вагою 5,5 тонн на орбіту, у ракети не вистачило палива, щоб м’яко повернутися на Землю для подальшого використання.

Загалом політ 22 листопада був 52-м із залученням ракети Falcon 9 у 2022 році. До кінця року заплановано ще 12 місій. Це означає, що 2022-й стане найбільш завантаженим для SpaceX з точки зору польотів Falcon 9, побивши минулорічний рекорд.

Політ ракети SpaceX Falcon 9
Політ ракети SpaceX Falcon 9. Фото: Unsplash

На початку цього місяця SpaceX також запустила свою потужну ракету Falcon Heavy вперше за три роки в місії для Космічних сил США. Компанія Ілона Маска готується до першого пуску надважкої ракети наступного покоління Super Heavy із 33 двигунами, яка стане найпотужнішою ракетою, яка коли-небудь злітала з поверхні Землі.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA планує використати ракету Super Heavy та космічний корабель StarShip для висадки людей на Місяці у межах місії Artemis IV.