SETI шукають не там: астрономи розкритикували проєкт із пошуку позаземних цивілізацій

Нове дослідження ставить під сумнів підходи спільноти SETI (проєкт із пошуку позаземних цивілізацій), натякаючи на можливу кризу уяви серед науковців. Колумбійський астроном Девід Кіппінг в інтерв’ю для Universe Today зазначив, що «оптимісти із SETI», зосереджуючись на пошуках у межах Чумацького Шляху, можуть ігнорувати ширші можливості.

Радіотелескоп
Радіотелескоп. Ілюстрація: Gencraft AI

Кіппінг, відомий своїм YouTube-каналом Cool Worlds, разом зі співавтором Джерантом Льюїсом із Сіднейського університету вважають, що відоме рівняння Дрейка, яке оцінює ймовірну кількість цивілізацій у Галактиці, може бути недостовірним.

У 1961 році астроном Френк Дрейк на першій зустрічі SETI розробив рівняння, яке визначає всі змінні для виявлення розвиненого життя в Галактиці. Це рівняння стало об’єктом критики, але, на думку Кіппінга і Льюїса, основна ідея лишається слушною. Вони стверджують, що цивілізацій має бути певна кількість, і їх можна оцінити за відповідними параметрами.

Астрономи пропонують спростити рівняння, залишивши лише дві змінні — рівень народжуваності та смертності інопланетних цивілізацій. За цією моделлю можливо, що людство з’явилося в той час, коли інші цивілізації були рідкісними або взагалі не існували. Однак це не виключає наявності інших цивілізацій за межами Галактики.

Кіппінг припускає, що Чумацький Шлях може бути незвично тихим, а ми — лише першою цивілізацією в ньому. Це може свідчити про те, що в нашій Галактиці більше немає придатних місць для існування живих форм. Отже, варто звернути увагу на позагалактичні пошуки, які можуть дати кращі результати.

Раніше ми повідомляли про те, що США не мають жодних інопланетних технологій.