Самотні юпітери посилають загадкові сигнали

Коли космічний телескоп James Webb виявив численні об’єкти, розміром з Юпітер, що рухаються у космосі поза орбітою зір, мексиканська наукова група вирішила дослідити сигнали, які вони випромінюють. Виявилося, що один із цих об’єктів, названий JuMBO 24, випромінює радіохвилі.

плванети-сироти
Ілюстрація планети-сироти у глибокому космосі

Восени минулого року астрономи з Європейського космічного агентства (ESA) опублікували статтю про об’єкти, які вони назвали «Юпітерові масові бінарні об’єкти» (JuMBO). Ці планетоподібні тіла, виявлені за допомогою James Webb, здавалося, оберталися навколо туманності Оріона.

Національний автономний університет Мексики вирішив перевірити, чи випромінюють JuMBO радіохвилі. За допомогою архівів Національної радіоастрономічної обсерваторії США вони підтвердили, що JuMBO 24 справді випромінює радіосигнали.

Навіть якщо JuMBO 24 — це не пара планет, а інший тип космічного дуету, сигнали від нього все одно незвичайні. Особливість JuMBO полягає в тому, що ця пара об’єктів має найбільшу масу та найтісніше розташування один до одного. Радіовипромінювання JuMBO 24 відрізняється від звичайних сигналів планет і має стабільну форму, що ускладнює визначення його походження.

Туманність Оріона
Туманність Оріона. Ілюстрація: Space Engine

Мексиканські дослідники вважають, що існує лише один шанс з 10 000, що це радіовипромінювання не пов’язане з JuMBO 24. Хоча інопланетне походження виключається, незвичайність цих об’єктів залишає багато нерозгаданих таємниць.

За результатами досліджень JuMBO 24, здійснених за допомогою телескопа James Webb, виникає більше питань, ніж відповідей. Мексиканські астрофізики сподіваються, що їхні подальші дослідження допоможуть розкрити таємницю радіосигналів JuMBO та розібратися, чому деякі об’єкти випромінюють радіосигнали, а інші — ні.

Оскільки дослідження зайшли в глухий кут, команда звертається до Very Large Array NRAO у Нью-Мексико для збору даних із цих самотніх планет. Доти радіосигнали залишатимуться нерозгаданою таємницею.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи підтвердили «сирітство» шести екзопланет.

За матеріалами livescience.com