Розсекречені результати радіаційного опромінення всередині капсули Orion

У 2022 році під час місії NASA Artemis I навколо Місяця на борту космічного корабля замість астронавтів були два манекени на ім’я Хельга і Зоар. Вони призначалися для перевірки рівня радіації, з якою стикнуться астронавти у майбутніх місіях Artemis II та Artemis III.

Космічний корабель Orion (концепт). Джерело: NASA

Німецька космічна агенція DLR нещодавно оприлюднила в Nature перші результати вимірювання, і для майбутніх місячних місій є гарні новини: рівень радіації в захищених зонах космічного корабля виявився прийнятним. Радіація стає небезпечною за межами магнітного поля Землі та поясів Ван Аллена, які захищають нас від її впливу. Астронавти, які летітимуть до Місяця та далі, піддаватимуться впливу радіації, що може спричинити рак та інші захворювання.

Дослідження виявило, що рівень радіації в капсулі Orion залежить від місця розташування. Захищені ділянки забезпечують у чотири рази кращий захист, ніж незахищені. Також було встановлено, що правильна орієнтація корабля може значно знизити опромінення. Наприклад, поворот корабля на 90° під час прольоту над поясами Ван Аллена знижує рівень радіації на 50%. Ці результати підтверджують базовий захист Orion для майбутніх космічних польотів з екіпажем.

Orion
Розташування манекенів радіаційного експерименту Matroshka AstroRad (MARE) під час першої місії NASA Artemis I в капсулі Orion. Ілюстрація: NASA / Lockheed Martin / DLR

Манекени Хельга і Зоар використовувалися для моделювання впливу радіації на тіло людини. Один манекен був незахищеним, інший — у радіаційно-захисному жилеті. Хоча результати цього порівняння ще не оприлюднені, дослідники працюють над їхнім аналізом.

Серджі Вакер Араухо, керівник команди космічної медицини, зазначив, що радіаційні монітори в капсулі Orion дали цінні дані про те, як космічна радіація взаємодіє із захисними матеріалами корабля та які ділянки забезпечують найбільший захист. Ці знання є ключовими для оцінки безпеки астронавтів під час майбутніх польотів до Місяця й за його межі.

Раніше ми повідомляли про те, як Orion виявився небезпечним для екіпажу Artemis II.

За матеріалами Digital Trends