Розкритий унікальний секрет першої кольорової світлини Марса в історії

Перший панорамний знімок Марса, який показали публіці, насправді був не зображенням, а мозаїкою, яка складалася з розфарбованих цифр та була згенерована з даних реальної фотографії.

Перше в історії зображення Марса
Перше в історії панорамне зображення Марса, показане публіці в 1965 році

Знімок був отриманий 1965 року, коли космічний апарат NASA Mariner 4 пролетів повз Марс на висоті близько 9846 км. Це була перша в історії науки світлина іншої планети, яку зробив космічний апарат зблизька.

Оригінальне рішення для створення світлини Марса

Mariner 4
Ілюстрація космічного апарата Mariner 4

Проблема полягала в тому, що комп’ютеру знадобилось би багато часу, щоб обробити зображення, надіслане зондом. Тому інженери придумали спосіб прискорити отримання зображення для якомога швидкої публікації світлини для публіки, що з нетерпінням чекала. Вони використали двійковий код, що складається з нуля та одиниці, завдяки яким можна було створити перше цифрове зображення.

Інженер NASA з Лабораторії реактивного руху Річард Грумм пішов у місцевий художній магазин і купив там набір кольорової пастелі. Потім він роздрукував двійковий код (1 і 0) на квитковій стрічці, і команда розфарбувала їх за рівнем яскравості. Хоча Грумм та його команда використовували червону колірну схему, насправді фактичний колір не мав значення, бо в 1965 році зображення транслювалося у відтінках сірого.

Захоплення та розчарування

Коли Грумм розфарбовував зображення Марса за цифрами, ЗМІ дізналися про це та вимагали показати роботу. Попри протест відділу зав’язків із громадськістю NASA, малюнок за номерами став першим панорамним зображенням Червоної планети, яке побачила публіка.

На отриманій світлині зображений край Марса, причому темно-коричневий колір у нижній частині картини представляє відкритий космос, а світліша область показує планету. Порівнюючи малюнок зі справжнім фото, можна побачити схожість.

Паралельне порівняння намальованого та фактичного зображень

Загалом зонд успішно передав 22 зображення Марса великим планом, які містили 5,2 млн біт даних (634,77 КБ).

Mariner 4
Перші справжні чорно-білі зображення Марса, зняті за допомогою Mariner 4

Це в 1960-х у людей була надія, що на Марсі можуть бути ознаки життя. Але, попри те, що світлини були розмитими, було очевидно, що Марс — це безплідний та сухий світ.

«Марс, імовірно, мертва планета», — зауважила згодом The New York Times, підсумовуючи розчарування.

Раніше ми повідомляли про те, що SpaceX опублікувала найгарнішу світлину старту ракети.

За матеріалами PetaPixel.