«Проклятий» Starliner: як почуваються застряглі у космосі астронавти

Астронавти NASA Суні Вільямс і Бутч Вілмор досі перебувають на Міжнародній космічній станції після того, як минулого місяця їх доставив туди космічний корабель Boeing Starliner. На жаль, кілька технічних проблем відклали їхнє повернення на невизначений термін. Спочатку планувалося, що Вільямс і Вілмор повернуться 14 червня, але NASA досі не оголосила нову дату повернення.

Boeing Starliner
Астронавти Boeing Starliner Бутч Вілмор і Суні Вільямс всередині вестибюля між переднім портом модуля Harmony Міжнародної космічної станції та космічним кораблем. Фото: NASA

Колишній астронавт Террі Віртс вважає, що затримка на борту орбітального форпосту насправді може бути радше благословенням, ніж прокляттям. «Вони отримають кілька бонусних тижнів у космосі, що може бути корисним, оскільки ніколи не знаєш, коли відбудеться наступний політ», — сказав Віртс. Він також зазначив, що решта екіпажу станції рада отримати додаткову допомогу.

Не застряглі, але затримані

Космічна агенція стверджує, що астронавти технічно не застрягли в космосі, хоча їхнє повернення дійсно відкладається. «Поки що ми не бачимо жодного сценарію, за якого Starliner не зможе доставити Бутча і Суні додому», — заявив керівник програми комерційних польотів NASA Стів Стіч.

Starliner
Космічний корабель Starliner пристикований до модуля Harmony, коли Міжнародна космічна станція обертається на висоті 400 км над узбережжям Середземного моря біля Єгипту. Авторство: NASA

Космічний корабель Boeing Starliner зіткнувся з багаторічними затримками і перевищенням бюджету, ускладнюючи зусилля зі створення альтернативи SpaceX Crew Dragon, який успішно використовується для перевезення астронавтів. Віртс наголосив, що це нормально, враховуючи, що останній політ Starliner — тестовий.

Аварійний порятунок

У 2015 році Віртсу довелося відкласти повернення з Міжнародної космічної станції через аварію російського космічного корабля серії «Союз». Він пояснив, що відтермінування польотів може бути необхідним для ретельного розслідування технічних проблем заради безпеки екіпажу.

Віртс вважає, що в разі надзвичайної ситуації астронавти можуть повернутися на Землю, скориставшись капсулою. Він зазначив, що затримка дає інженерам час для аналізу даних, що допоможе зрозуміти проблеми з гелієм і реактивними двигунами. Після повернення на Землю ці дані будуть недоступні.

«Я б просто сказав: «Насолоджуйтесь моментом». Астронавти не сидітимуть склавши руки, і NASA знайде для них багато роботи», — порадив Віртс Вілмору і Вільямс.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти побачили політ Starliner на тлі полярного сяйва.

За матеріалами npr.org