Поява «Комети Диявола» збігається із сонячним затемненням 8 квітня

Квітень цього року обіцяє стати насиченим для любителів астрономії. Перш за все очікується повне сонячне затемнення над США. Крім того, з’явиться можливість краще роздивитися цікаву комету під назвою «Комета Диявола», або 12P/Понса-Брукса.

12P/Понса-Брукса
Комета 12P/Понса-Брукса. Фото: Dan Bartlett

12P/Понса-Брукса відвідує внутрішню частину Сонячної системи лише раз на 71 рік, тому її візит — унікальна подія для астрономії. Хоча найближче зближення із Землею відбудеться у червні, найяскравішою і найлегше помітною вона буде під час найближчого зближення із Сонцем — 21 квітня. Комету можна буде спостерігати до кінця квітня. Найкраще це робити з місць із чистим, темним небом.

Найцікавіше те, що цей найкращий період для спостережень за кометою збігається із сонячним затемненням 8 квітня. Хоча під час самого затемнення буде складно розгледіти комету неозброєним оком, особливо в Україні, адже ця подія буде на іншому боці земної кулі, спостереження за «хвостатою гостею» буде можливе за деяких обставин.

Комета Понса-Брукса та Туманність Андромеди на нічному небі. Джерело: Petr Horálek

«Не очікуйте, що вона буде такою яскравою, як на світлинах. Це не так. Її дійсно можливо побачити неозброєним оком, але за умови сприятливої погоди, з безхмарним небом та відсутнім світловим забрудненням. Проте більшість із нас все-таки потребуватиме допомоги бінокля», — зауважує доктор Роберт Мессі, заступник виконавчого директора Королівського астрономічного товариства.

Ілюстрація польоту комети піл час сонячного затемнення
Ілюстрація польоту комети під час сонячного затемнення

Комета отримала прізвисько «Диявол» через свою загострену та рогоподібну форму. Хвости комет виникають через випаровування льоду, який тане під дією сонячної радіації. Ця комета належить до категорії кріовулканічних, які виділяють пил і газ під впливом підвищеного тиску. Ці викиди надають кометі характерний рогатий вигляд. Також вона світиться зеленим кольором завдяки молекулі двоатомного вуглецю.

Якщо ви маєте намір спостерігати комету, Королівське астрономічне товариство пропонує деякі корисні поради у відео нижче.

Мессі також дає поради аматорам астрономії: «Щоб відслідковувати об’єкти на небі, краще скористайтеся додатками на вашому телефоні або таблицями пошуку. Це значно спростить завдання. І коли ви нарешті побачите комету, вона, ймовірно, здаватиметься маленькою, блідою довгастою плямкою, що є характерним для багатьох комет. Але задоволення від того, що ви спостерігатимете унікальний об’єкт, який з’являється раз у житті, буде неперевершеним».

Раніше ми повідомляли про те, що комета 12P/Понса-Брукса нагадує Тисячолітнього Сокола із «Зоряних воєн».

За матеріалами digitaltrends.com