Полярне сяйво на Сонці: над темною плямою засяяла «аврора»

На відстані близько 40 тис. км від темної плями на Сонці вчені виявили радіовипромінювання, подібне полярному сяйву. Зауважується, що магнітні поля біля сонячних плям майже у 2500 разів потужніші, ніж земне, що призводить до утворення областей з більш низькою температурою порівняно з яскравішими ділянками поверхні нашого світила.

Ілюстрація "Аврори" над сонячною плямою
Ілюстрація «аврори» над сонячною плямою. Джерело: Sijie Yu

Випромінювання було вперше зареєстроване у квітні 2016 року, але його детальний аналіз оприлюднений лише минулого тижня в журналі Nature Astronomy. Вчені описали його як «схоже на полярне сяйво» на основі спектру, поляризації та тривалості.

«Ми виявили особливий тип довготривалих поляризованих радіоспалахів, що виходять із сонячної плями та зберігаються довше тижня. Це зовсім не схоже на типові короткочасні сонячні радіоспалахи, які зазвичай тривають хвилини чи години. Це захоплююче відкриття, що може змінити наше розуміння зоряних магнітних процесів», — пояснив астроном із Центру сонячних та наземних досліджень Технологічного інституту Нью-Джерсі Сіджі Ю.

Знахідка проливає світло на новий тип довготривалого радіовипромінювання, що виникає над сонячними плямами та триває понад тиждень, на відміну від звичайних короткочасних сонячних радіосплесків.

Полярне сяйво не Землі
Полярне сяйво на Землі. Фото: Unsplash

Полярні сяйва на Землі виникають при взаємодії з атмосферою та магнітним полем заряджених частинок, викинутих Сонцем. Типове сяйво випромінює радіохвилі з частотами від 100 до 500 кГц. Сонячні плями генерують радіовипромінювання на частотах від сотень тисяч до мільйона кілогерц завдяки величезній силі магнітного поля.

Дослідники вважають, що радіовипромінювання сонячних плям не пов’язане зі спалахами на Сонці, але може бути наслідком випадкових флуктуацій, що впливають на електрони в петлях магнітного поля. Це відкриття дозволяє враховувати схожі сигнали від інших зірок при визначенні їх характеристик і більш детально вивчити астрофізичні явища.

Незважаючи на те, що наше світило є джерелом підтримки життя на Землі, ми досі не знаємо всіх його таємниць. Ми розкриваємо фізику Сонця поступово завдяки постійним дослідженням і вдосконаленню інструментів для його вивчення.

Раніше ми повідомляли про полярні сяйва на Урані.

За матеріалами gizmodo.com