Perseverance вигравіював лазером перше «повідомлення» на поверхні Марса

Марсохід Perseverance у кратері Єзеро активно збирає зразки, які зберігає всередині, щоб потім майбутні місії доправили їх на Землю для вивчення. Забір породи буває неоднорідним та іноді вимагає від марсохода свердлування кількох отворів у твердих скелях. У результаті таких процедур на поверхні створюється невелике «графіті».

Три темні лазерні ямки у формі злегка нахиленої літери L були створені на поверхні скелі Pinefield Gap. Позначка L — це спосіб зберегти знання про положення породи після вирізання керна з того самого місця. L має розміри 2,5 мм у висоту та 1 мм у довжину. Авторство: NASA/JPL-Caltech/LANL/CNES/IRAP

У червні Perseverance використав лазер, який є частиною приладу SuperCam, встановленого на щоглі, щоб вибити три точки на камені, які за формою нагадують латинську літеру L. Однак це трапилось невипадково. Є вагома наукова причина. Головний дослідник SuperCam Роджер Вінс прокоментував у своєму звіті, що надпис L є першою літерою, яка була вигравіювана лазером на Марсі.

Наразі марсохід досліджує дельту стародавньої річки, де є найвищий шанс знайти докази минулого мікробного життя. Це означає, що зібрані там зразки порід особливо важливі для науки. Окрім ознак життя, доправлені на Землю камені також можуть допомогти дослідникам відновити історію магнітного поля Марса та вивчити його вплив на атмосферу планети. Тому дослідники мають знати орієнтацію уламків гірських порід на поверхні, щоб виявити оригінальні напрямки магнітних ліній у зразках. Ось де на допомогу приходить техніка лазерного маркування. Щоб вибити цю літеру, марсохід зробив 125 лазерних пострілів.

Буріння породи на Марсі

«Якщо поверхня дрібнозерниста, орієнтацію породи може бути погано видно. У такому разі нам потрібно зробити на поверхні штучні позначки», — написав Роджер Вінс. Саме тому дрібнозернисті породи в районі дельти річки були ідеальним місцем для перевірки. Команда обрала велику літеру L як простий і ефективний спосіб позначення напрямку. Ця маленька буква є дуже важливою для дослідження Марса.

Нагадаємо, що раніше Perseverance вирізав акуратне коло у скелі на Марсі.