Ровер Perseverance вирізав акуратне коло у скелі на Марсі

Минуло майже 9 місяців, як марсохід Perseverance приземлився у кратері Єзеро, на дні висохлого озера на Марсі. Відтоді його наукова місія досягла свого апогею, і тепер марсохід прочісує поверхню Червоної планети у пошуках цікавих гірських порід. Цього тижня він оголив круглу ділянку скелі, яка ніколи раніше не бачила світла марсіанського дня. Про це повідомляє NASA.

Марсіанський камінь
Марсіанський камінь, акуратно виточений ровером Perseverance. Знімок зроблений 7 листопада 2021 року. Фото: NASA

Perseverance шукає скельні утворення, які можуть розкрити геологічну історію Марсу та свідчення того, що на планеті колись існувало життя. Якщо воно тут і справді було, то лише за наявності рідкої води.

Вчені з’ясували, що деякі зі скель Єзеро є вулканічними. Тобто вони сформовані з надр планети. Тож марсохід відправили збирати зразки гірських порід. 7 листопада Perseverance пробурив в одній такій скелі акуратну пласку круглу ділянку, оголивши внутрішню частину, яка ніколи не зазнавала впливу зовнішнього середовища. Потім зібрані зразки були поміщені у спеціальну капсулу, яка чекатиме свого часу відправлення на Землю у 2030 році. Склад проб скелястої породи вчені дізнаються лише після їхнього прибуття на нашу планету.

Perseverance
Процес вирізання круглого отвору у скелі марсоходом Perseverance. Фото: NASA

Нещодавно результати показали, що озеро в Єзеро в драматичному минулому Марсу піддавалося сильним та раптовим повеням.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті