Оптична ілюзія на Марсі збила з пантелику користувачів інтернету

Свіже фото поверхні Марса, зроблене космічним апаратом NASA Mars Reconnaissance Orbiter з висоти 284 км, кинуло веселий виклик інтернет-спільноті. Команда операторів HiRise з Аризонського університету поділилася у понеділок краєвидом району Ceraunius Fossae на Червоній планеті. Одна деталь на фото збила з пантелику тих, хто дивиться на об’єкт по центру: це плато чи западина?

Що ви бачите: плато чи западину?
Що ви бачите: плато чи западину? Фото: NASA/JPL-Caltech/UArizona

Якщо ви думаєте, що це плато — ви помиляєтесь. Команда HiRise повідомила, що насправді це довгаста обвальна яма. Але якщо ви бачите плато, то це нормальна реакція вашого мозку. Це все через гру тіней. Доклавши певних зусиль і зосередившись, можна себе «переконати» та зробити зображення схожим на яму, але воно може «повернутись назад».

Якщо вам важко побачити у цій оптичній ілюзії яму і все одно здається, що це досі плато, то достатньо просто перевернути зображення, і тоді багатьом з вас стане легше побачити западину.

Перевернуте зображення
Перевернуте зображення западини допоможе краще побачити заглиблення замість плато. Фото: NASA/JPL-Caltech/UArizona

NASA точно не повідомляє, наскільки ця яма велика. Але, виходячи з іншого її зображення в масштабі, здається, що вона має довжину приблизно 1200 м. До речі, якщо придивитися, вище можна помітити додатковий бонус — меншу за розмірами западину на північ від неї, яка також є обвальною ямою.

Западина на Марсі у кольорі
Западина на Марсі у кольорі. Фото: NASA

Западини та ями на Марсі варті глибшого вивчення. Дослідники підозрюють, що Червона планета приховує деякі вулканічні печери, які можуть бути місцями для детальних досліджень роботами з метою пошуків ознак стародавнього життя. Або їх можуть використовувати майбутні колоністи як захищене місце для будуівництва колонії на недружній планеті.

Нагадаємо, що раніше у космосі побачили ще одну оптичну ілюзію — «усміхнені» галактики.

За матеріалами Uahirise