Фото дня: «усміхнені» галактики

На цьому знімку, зробленому телескопом Hubble, зображений розсип галактик усіх можливих кольорів, форм та розмірів. Більшість із них входять до складу скупчення SDSS J0952+3434. Воно розташоване на відстані 4 млрд світлових років від Чумацького Шляху у сузір’ї Лева.

Скупчення галактик SDSS J0952+3434. Джерело: ESA/Hubble & NASA; Acknowledgment: Judy Schmidt (geckzilla)

Трохи нижче центру знімка ми можемо побачити об’єкт, який чітко нагадує «усміхнене обличчя». Зрозуміло, це лише оптична ілюзія. “Обличчя” з’явилося через накладання зображень трьох далеких галактик. Дві з них утворили «очі», третя – «рот». Характерна розтягнута форма нижньої галактики пояснюється ефектом гравітаційного лінзування. Він виникає, коли гравітація масивних тіл переднього плану викривляє та спотворює світлові промені, випущені більш далекими об’єктами, що призводить до виникнення химерних космічних міражів.

Знімок SDSS J0952+3434 був зроблений Hubble у межах програми вивчення новонароджених зір. Досліджуючи яскравість, розміри та швидкість утворення світил, у т.зв. зоряних яслах, вчені сподіваються розкрити їх секрети. Спостереження далеких галактик, віддалених від нас у часі та просторі на мільярди років, відіграють важливу роль у цьому процесі. Заглядаючи в минуле, астрономи намагаються дізнатися, чи відрізнялися від нинішніх, процеси зореутворення у ранньому Всесвіті.

За матеріалами https://www.spacetelescope.org