NGC 772: галактика з «розтягнутим» спіральним рукавом

Представлене зображення отримане телескопом Gemini North, встановленим на вершині гавайської гори Мауна-Кеа. Воно демонструє спіральну галактику NGC 772.

Галактика NGC 772. Джерело: International Gemini Observatory/NOIRLab/NSF/AURA

NGC 772 розташована на відстані 100 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Овен. Уже при першому погляді на знімок Gemini North у його нижній частині можна помітити головну відмінність її структури: дуже витягнутий і деформований спіральний рукав.

Така незвичайна форма рукава пояснюється впливом сусіда — карликової еліптичної галактики NGC 770. Припливні взаємодії призвели до того, що один зі спіральних рукавів NGC 772 сильно розтягнувся, набувши «перекошеного» вигляду.

NGC 772 також позбавлена ​​перемички: яскравої структури із зір та газу в центрі, з кінців якої зазвичай виростають рукави. Більшість спіральних галактик (зокрема і наш Чумацький Шлях) мають перемички.

На задньому плані знімка Gemini North можна побачити цілу низку яскравих плям. Майже всі вони є ще більш далекими галактиками. Деякі з них мають спіральну структуру, деякі еліптичні, а деякі не належать до якогось певного типу. Загалом, за останніми оцінками астрономів, у спостережуваній частині Всесвіту налічується майже 2 трлн галактик.

Ви також можете побачити фотографію сліпучої спіральної галактики у сузір’ї Волосся Вероніки, зроблену телескопом Hubble.