NASA запускає службу доставлення на Місяць: відео

NASA представила короткий відеоролик щодо свого плану запуску першої в історії комерційної служби доставлення на Місяць. Проте не варто уявляти собі кур’єра Glovo, який з’являється в невеличкій космічній капсулі, щоб доправити астронавтам на місячній базі їхні замовлення. Мова про менш відомі компанії, які постачають на Місяць різноманітне обладнання з метою розширення можливостей наукових досліджень та комерційної експлуатації супутника.

NASA співпрацює з 14 приватними американськими компаніями у межах ініціативи Commercial Lunar Payload Services (CLPS), які конкуруватимуть за можливість доставити науково-технічне обладнання на поверхню Місяця.

Цей крок стався в ключовий момент, коли NASA розвиває свою програму Artemis, яка включає політ чотирьох астронавтів над поверхнею Місяця в 2024 році та заплановану місію у 2025–2027 роках для висадки людей на нашому природному супутнику з часів Apollo у 1972 році. Довгострокові плани охоплюють будівництво першої постійної місячної бази для астронавтів, які проводитимуть тривалі місії, аналогічно тому, як вони зараз працюють на Міжнародній космічній станції.

Створення комерційної служби доставки на Місяць радикально збільшить обсяг наукових досліджень
Створення комерційної служби доставлення на Місяць радикально збільшить обсяг наукових досліджень. Фото згенероване gencraft.com

У межах проєкту Artemis комерційні служби доставлення будуть використовуватися для проведення наукових експериментів, випробування технологій та демонстрації можливостей, які допоможуть NASA у дослідженні Місяця та підготовці до пілотованих польотів. Заплановані поставки включають відправлення полярного місяцехода VIPER компанії Astrobotic у 2024 році та наукові дослідження компанії Draper у басейні Шредінгера на дальньому боці Місяця в 2025 році.

NASA стверджує, що створення комерційної служби доставлення на Місяць радикально збільшить обсяг наукових досліджень. Ця ініціатива високого ризику і високої винагороди дозволить інвестувати в американські інновації для створення комерційного місячного ринку, провідних технологій та досліджень. Вона відкриє можливість для проведення нових експериментів і розробки технологій, які вчені мріяли вивчати на поверхні Місяця.

NASA розглядає цей крок як можливість прокладення шляху для подібних послуг в інших напрямках. Наприклад, до Марса, оскільки агенція готується відправити туди перших людей уже в 2030-х роках.

Раніше ми повідомляли про те, що висадка астронавтів на Місяць потребуватиме майже 20 пусків Starship.