NASA замовить п’ять додаткових Crew Dragon

NASA планує замовити п’ять додаткових кораблів Crew Dragon. Вони будуть використовуватись для доставлення американських астронавтів на МКС.

Crew Dragon у космосі. Джерело: NASA

У 2014 році NASA уклала з Boeing та SpaceX контракти на доставлення американських астронавтів на МКС. За умовами угоди, кожна компанія отримала замовлення на шість регулярних місій на орбіту (до числа не входять кваліфікаційні польоти, необхідні для сертифікації кораблів з боку NASA).

У той час як корабель компанії Boeing ще тільки завершить сертифікацію, компанія SpaceX вже реалізує свою четверту регулярну місію до МКС. Через це навесні 2022 року NASA купила ще три кораблі Crew Dragon. Замовлення було зроблене за допомогою модифікації початкового контракту між SpaceX та NASA на доставлення людей на МКС. Його сума була збільшена на 778 млн доларів.

Тепер NASA планує внести ще одну зміну до контракту, включивши до нього п’ять додаткових польотів. Головною причиною такого рішення в аерокосмічній адміністрації називають затримки з введенням в експлуатацію космічного корабля CST-100 Starliner. Його перший тестовий політ з екіпажем відбудеться не раніше кінця 2022 року, а перша регулярна місія до МКС — не раніше весни 2023 року. На той момент Crew Dragon вже завершить свої шість місій за початковим контрактом. У цій ситуації NASA хоче підстрахуватися та мати можливість доставляти астронавтів на МКС незалежно від темпів доопрацювання Starliner.

Замовлення додаткових Crew Dragon також свідчить про те, що NASA має намір продовжити експлуатацію МКС до 2030 року. Наразі досі залишається незрозумілим, коли саме росія піде з МКС та в якому форматі буде здійснене «розлучення». Але, судячи з замовлення нових кораблів, у NASA вважають, що це не стане критичним фактором і станція продовжить існування до кінця поточного десятиліття.