Boeing Starliner приземлиться у Нью-Мексико

Якщо нічого не завадить, космічний корабель Starliner компанії Boeing завершить свій знаменний випробувальний політ до Міжнародної космічної станції для NASA приземленням у Нью-Мексико увечері 25 травня. Starliner прибув на МКС 20 травня — наступного дня після запуску в межах Orbital Flight Test 2 (OFT-2) — безпілотної місії, призначеної для демонстрації того, що капсула готова почати доставлення астронавтів у космос для NASA.

Boeing Starliner
Космічний корабель Boeing Starliner, пристикований до МКС. Фото: NASA

Boeing та NASA заявили, що Starliner залишатиметься у стиковці з орбітальною лабораторією протягом чотирьох-п’яти днів. Капсула має відстикуватися від МКС у середу о 14:36 ​​за східним поясним часом (20:36 за київським) та приземлитися на ракетному полігоні армії США Вайт-Сендс у Нью-Мексико за п’ять годин (00:49 за київським часом 26 травня).

Момент стикування із МКС
Момент стикування із МКС 21 травня 2022 року о 03:29 за київським часом

Якщо погана погода або інші фактори зроблять повернення в середу неможливим, операцію перенесуть на 27 травня з посадкою в космічній гавані Вайт-Сендс, космодромі, який колись служив злітно-посадковою смугою для програми космічних «човників» NASA. Раніше у космічній гавані Вайт-Сендс Starliner уже приземлявся у грудні 2019 року, завершивши початкову місію Boeing OFT. У тому польоті у Starliner сталася низка збоїв, і він не зміг зустрітися з МКС.

Успішне завершення місії OFT-2 — остання серйозна перешкода, яку Starliner має подолати, перш ніж астронавти зможуть піднятися на борт. Якщо посадка пройде за планом, а післяпольотні перевірки не виявлять серйозних проблем, капсула може невдовзі доставити екіпаж до МКС, можливо, навіть цього року, заявили представники Boeing і NASA.

Нагадаємо, що раніше Starliner доставив на МКС сюрприз — персонажа комп’ютерної гри Kerbal Space Program.