NASA випробувала систему стикування капсули Orion із кораблем Starship

SpaceX та NASA активно вдосконалюють техніку стикування для майбутніх місячних місій, зокрема для Artemis III. Протягом останніх тижнів обидві агенції провели понад 200 тестів стикування, використовуючи Starship — посадкову систему, яка буде використана для доправлення астронавтів на поверхню Місяця.

Artemis
Artemis III: ілюстрація висадки людей на Місяці в найближчому майбутньому. Ілюстрація: Space Intelligence

Інженери NASA використовували обладнання посадкового модуля Starship та орбітального корабля Orion, щоб симулювати різні умови стикування. Тестування проводилося протягом 10 днів, з реальними результатами, які перевірили комп’ютерні моделі стикування.

Artemis III передбачає використання двох космічних апаратів: капсули Orion для доправлення астронавтів на місячну орбіту та посадкового модуля Starship для висадки астронавтів на південному полюсі Місяця. Після цього NASA планує створити постійне поселення для використання потенційних ресурсів водяного льоду.

Важливим аспектом випробувань було переконання, що система м’якого захоплення SpaceX може взаємодіяти з капсулою Orion. Мета — переконатися, що система SpaceX може взаємодіяти з пасивною системою Orion.

Хоча SpaceX має свої виклики, зокрема неуспішні тестові запуски ракети Super Heavy 2023 року, NASA визнала значний прогрес компанії. Останнім часом SpaceX завершила понад 30 етапів розробки, пов’язаних з обладнанням, включаючи генерацію енергії, розробку систем наведення та навігації, а також механізми для руху, життєзабезпечення та захисту від космічного середовища.

Artemis III відклали на 2026 рік. Зокрема, через затримки з боку випробувань Starship. Проте SpaceX активно працює над розв’язанням проблем, а NASA висловлює впевненість у можливостях успішного завершення місії Artemis.

Раніше ми повідомляли про те, як проходить підготовка астронавтів до місії на Місяць.