Підготовка астронавтів до місії на Місяць виглядає, як веселий день на дитячому майданчику

Коли йдеться про підготовку до складних космічних місій, NASA вдається до виснажливих тренувань. Майбутні астронавти мають пройти жорсткі випробування інтелектуальних та фізичних здібностей на межі можливостей. Проте, серед усіх вражаючих вправ, одне відео відкриває веселі аспекти підготовки, які зі сторони можуть здатися забавкою на дитячому майданчику.

На свіжому відео зафіксовано момент, коли четверо астронавтів майбутньої місії Artemis II Крістіна Кох, Віктор Гловер, Рід Вайзман і Джеремі Хансен скочуються із невеличкої гірки, тримаючи в руках за яскраво-помаранчеву надувну «іграшку». Перший погляд на відео може викликати посмішку і враження, що це звичайні дитячі розваги. Проте за цим веселим процесом приховується серйозна мета.

Згідно з відомством космічних досліджень, астронавти насправді тренуються для життєво важливої операції – аварійному покиданні космічного корабля NASA Orion у разі виникнення непередбаченої ситуації безпосередньо після приземлення на поверхню Місяця. Це вправа, що вимагає не лише спуску з гірки, але й швидкого підйому з крісел, ускладненого силою тяжіння, яку вони не відчуватимуть більше тижня у космосі.

Важливість цього тренування важко переоцінити. Забезпечення безпеки космічних місій – це важлива мета. Для досягнення цієї мети агентство зосереджується на кожному аспекті майбутніх завдань. Такі вправи не тільки дозволяють астронавтам ознайомитися з різними аспектами майбутнього виклику, але і виявити можливі проблеми, які раніше можливо не враховувалися і які можна вирішити перед запуском.

Цей етап тренувань для астронавтів буде тривати до самого запуску Artemis II, запланованого на листопад 2024 року. Ця місія обіцяє стати історичною, оскільки людина вперше за п’ять десятиліть знову побачить Місяць зблизька – приблизно з висоти 160 км. Екіпаж пролетить над його поверхнею перед тим, як повернутися на Землю. Загалом політ триватиме близько 10 днів.

Після завершення Artemis II наступного року, стартуватиме Artemis III, яка запланована на 2025 рік, під час якої планується висадка перших людей на поверхню Місяця – вперше з часів останньої місії Apollo у 1972 році.

Раніше ми повідомляли про те, як екіпаж МКС весело бавиться під час орбітальних маневрів.