NASA відкриває космопорт Gateway для космічних подорожей майбутнього

NASA готує до відкриття нову визначну пам’ятку. Якщо комплекс Космічного центру Кеннеді служить тематичним парком для космічного знімального майданчика, його новий комплекс Gateway The Deep Space Launch Complex — це власний погляд космічного агентства у майбутнє.

Новий комплекс відкриється для відвідувачів 15 червня та запрошує публіку подивитися, як виглядатимуть у майбутньому космічні порти для подорожей як на орбіту, так і Сонячною системою.

«Gateway – це майбутнє для NASA та космічної галузі. Саме так, на нашу думку, виглядатиме космодром у майбутньому», – сказав Террін Протце, головний операційний директор комплексу Космічного центру Кеннеді.

Всередині Gateway The Deep Space Launch Complex

Увійшовши в Gateway, гості стають «космічними мандрівниками» і відразу опиняються в оточенні автентичного льотного обладнання та повномасштабних моделей, які розміщуються на підлозі та підвішуються зверху, щоб забезпечити огляд на 360 градусів. Багаторівневий Gateway площею 4600 м2 пропонує відвідувачам оцінити музейні експонати та відчути 4D-досвід – кожен із артефактів приваблює гостей не лише статичним зображенням, а й інтерактивними елементами.

Dream Chaser
Повномасштабна модель космічного літака Dream Chaser від Sierra Space

Відвідувачі зможуть на власні очі побачити двигун Aerojet Rocketdyne RL-10 у розрізі, силову установку для верхнього ступеня місячної ракети NASA Artemis Space Launch System (SLS), макет Deep Space Lockheed Martin, першу капсулу SpaceX Dragon, що відвідала Міжнародну космічну станцію, а також корабель Boeing CST-100 Starliner.

SpaceX Falcon 9
Перша ступінь ракети SpaceX Falcon 9 у Gateway: The Deep Space Launch Complex

Є навіть зразки апаратів майбутніх місій. Наприклад, повномасштабна модель космічного літака Sierra Space Dream Chaser, який має здійснити свій перший політ до космічної станції у 2023 році. А по всій довжині зали розташований один із бічних прискорювачів SpaceX Falcon Heavy – він відправив Tesla Roadster генерального директора Ілона Маска на орбіту навколо Сонця у 2018 році.

Капсула SpaceX Cargo Dragon COTS-2

На другому поверсі відвідувачі можуть взаємодіяти з цифровою стіною, де можна дізнатися про 40 різних супутників і космічні зонди. Тут вони також можуть відвідати HoloTube з голографічними зображеннями, відео та анімацією про космічний телескоп NASA наступного покоління James Webb.

Космічний порт із 4D-досвідом

Наприкінці експозиції буде головний експонат – Космічний порт Kennedy Space Center. Тут відвідувачі зможуть поринути в атмосферу космопорту майбутнього з видами активних запусків та посадок через цифрові ілюмінатори, що створюють враження завантаженого терміналу. Чотири виходи пропонують чотири напрямки: Космічні чудеса, Відважні дослідники, Червона планета та Незвідані світи.

«Ви можете здійснити чотири різні подорожі в змодельованому космічному польоті. Ви сідаєте в салон космольоту, слухаєте інструкцію про безпеку про космічний політ, а потім отримуєте 4D-досвід, який переносить вас у подорож Сонячною системою», — сказав Протце.

Кожен космоліт вміщує 22 пасажири, а подорож триває близько 4,5 хвилин, незалежно від того, ви подорожуєте на Марс, на екзопланету або далі.

На відкритті 15 червня заплановано перерізання стрічки, в якій візьмуть участь представники NASA та багато компаній-партнерів, які брали участь у створенні комплексу Gateway. Доступ до Gateway входить у стандартний квиток для відвідувачів Космічного центру Кеннеді.

Нагадаємо, що раніше Stratolaunch представили перший гіперзвуковий дрон для висотних польотів.