NASA відчиняє двері МКС для заможних туристів

У нову еру космічного туризму, коли Джефф Безос та Річард Бренсон успішно відправляють мільярдерів у суборбітальний політ, NASA теж бажає заробити на космічному туризмі. У партнерстві з приватною космічною компанією Axiom та з використанням обладнання SpaceX, аерокосмічна адміністрація запланувала політ до Міжнародної космічної станції з туристами на борту. Прибуття на МКС заплановано на лютий 2022 року, повідомляє Space.

Міжнародна космічна станція
Міжнародна космічна станція перетворюється на туристичне місце. Фото: Unsplash

NASA оголосила про другу приватну місію на МКС також з використанням Axiom. Axiom Mission 2 (Ax-2) планується запустити з осені 2022 року до кінця весни 2023-го. В обох випадках ракета з екіпажем стартуватиме з Космічного центру NASA Кеннеді у Флориді та дозволить туристам перебувати на станції до 14 днів.

NASA не розголошує інформацію про те, хто полетить у пів місячну подорож на орбіту Землі. Є чутки, що одним із наступних кандидатів буде актор Том Круз, який вирушить на МКС, щоб не лише відпочити, а й зняти кілька сцен для майбутнього фільму.

Комерціалізація низької навколоземної орбіти

Космічні польоти на МКС за участю приватних осіб є частиною довгострокового плану NASA щодо комерціалізації низької навколоземної орбіти. Перша місія Axiom на початку наступного року приведе на космічну станцію трьох цивільних осіб та колишнього астронавта, які перебуватимуть там майже тиждень.

За повідомленнями, троє людей інвестор, підприємець та колишній пілот-винищувач загалом заплатили 55 млн доларів за квитки у космос. Причому кошти поділені між Axiom, SpaceX та NASA.

На думку критиків, космічні агенції перетворюють МКС на «майданчик розваг» для мільярдерів. Однак частина грошей, переданих туристами, буде використана для фінансування наукових праць на борту орбітальної лабораторії, знімаючи тягар із платників податків. Як наслідок, відкриття в галузі науки та техніки приноситимуть користь людям на Землі.

Нагадаємо, що, на думку експертів, у майбутньому космічний туризм подешевшає у 500 разів завдяки аеростатам.