NASA розкрила секрет неймовірної витривалості Ingenuity: відео

Минуло кілька тижнів відтоді, як гелікоптер NASA Ingenuity здійснив свій останній політ на Марсі. 72-й виявився останнім для відважного літального апарата, під час якого одна із лопатей зазнала пошкодження, що унеможливило продовжити польоти. Але, попри розчарування, було широко визнано, що Ingenuity багато чого досяг з моменту прибуття на Червону планету в лютому 2021 року.

Ingenuity не тільки став першим літальним апаратом, який здійснив керований політ на іншій планеті, але, як пояснюється в новому відео, опублікованому NASA, він також випробував свої аеродинамічні можливості, неодноразово побивши власні рекорди швидкості, відстані та висоти.

Головний інженер Ingenuity Тревіс Браун обговорив деякі з рекордних моментів. Наприклад, спочатку планувалося, що гелікоптер здійснить лише п’ять польотів впродовж 30-денного періоду. Але у підсумку він здійснив 72 польоти протягом майже двох років перебування на Марсі.

Анімація польоту NASA Ingenuity на Марсі

Після того, як було доведено, що літальний апарат здатен здійснювати керований політ у розрідженій атмосфері Марса, команда поєднала його з марсоходом Perseverance. Завдяки  камері на борту Ingenuity можна було отримувати детальні аерофотознімки, які допомогли планувати безпечні та ефективні маршрути марсохода, що обстежував кратер Єзеро в пошуках доказів існування давнього мікробного життя.

Браун сказав, що проєкт Ingenuity по-справжньому розпочався з 49-го польоту, коли гелікоптер встановив нові рекорди швидкості та висоти: так йому вдалося піднятись на 24 м над поверхнею та розігнатися до 36 км/год.

Команда також випробувала різні швидкості приземлення: швидші для економії енергії та повільніші для зменшення навантаження під час посадки. NASA навіть доручила апарату провести перше у своєму роді дослідження руху вітру і пилу на планеті, що дало б змогу по-новому поглянути на марсіанську атмосферу.

Браун сказав, що все, чого команда Ingenuity навчилася під час 72 польотів, врахують у розробці нового покоління гвинтокрилів, призначених для Марса і, можливо, інших планет Сонячної системи.

Раніше ми повідомляли про те, як гелікоптери можуть картографувати магнітне поле Марса.