NASA відзначає перший рік рекорду, встановленого кораблем Orion

16 листопада минулого року NASA здійснило перший в історії запуск своєї місячної ракети нового покоління Space Launch System (SLS) у межах місії Artemis I. Ракета доставила в космос капсулу Orion, яка подолала весь шлях до Місяця та навіть далі. Політ відбувався повністю в автоматичному режимі (без екіпажу) для тестування бортових систем.

Космічний корабель Orion залишає околиці Місяця. Джерело: NASA

Через десять днів після запуску безпілотний корабель Orion побив існуючий рекорд у 400 171 км для найдальшої відстані від Землі, яку подолав космічний корабель з екіпажем Apollo 13 у 1970 році. Всього за кілька днів Orion встановив новий рекорд відстані для корабля, призначеного для пілотованих польотів, досягнувши відстані 432 194 км від Землі. На цьому тижні рекорду виповнився рівно рік.

Успішний політ завершився 11 грудня, коли корабель приводнився у Тихому океані, проклавши шлях до місії Artemis II, яка має відбутися наступного року. На відміну від Artemis I, вона матиме екіпаж із чотирьох астронавтів. Маршрут буде повторювати першу місію, але тепер космічний апарат наблизиться до місячної поверхні на відстань близько 128 км. Потім він пролетить повз Місяць і спробує побити рекорд найвіддаленішої від Землі точки.

Орбіта й основні маневри корабля Orion у межах місії Artemis I. Джерело: NASA

Вже під час місії Artemis III у 2025 році NASA має на меті висадити на місячну поверхню першу жінку та першого афроамериканця — звісно, якщо планам аерокосмічного агентства ніщо не заважатиме.

Варто також зазначити, що під час цієї місії Orion не матиме змоги сісти на поверхню Місяця. За це відповідатиме апарат Starship HLS, що створюється компанією SpaceX на основі дизайну космічного корабля Starship. Астронавти мають зустрітися з ним на навколомісчній орбіті та перейти в посадковий модуль, який потім здійснить історичну посадку.

Раніше ми повідомляли про те, як довго летіти до Місяця на космічному кораблі.

За матеріалами digitaltrends.com