Пряма трансляція обльоту Місяця космічним кораблем Orion

21 листопада космічний корабель Orion виконає обліт Місяця. Ця подія транслюватиметься у прямому ефірі NASA.

Космічний корабель Orion та Земля. Джерело: NASA

Orion був запущений 16 листопада у межах місії Artemis I. Її головне завдання полягає у комплексному тестуванні всіх систем нового космічного корабля та надважкої ракети SLS. Успіх випробування відкриє дорогу до пілотованих польотів, під час яких чотири астронавти облетять Місяць (місія Artemis II), а потім здійснять посадку на південний полюс супутника (місія Artemis III).

Пряма трансляція обльоту Місяця

20 листопада Orion увійшов у сферу місячного впливу — регіон, де гравітація Місяця має на нього більший вплив, ніж гравітація нашої планети. 21 листопада корабель повинен буде здійснити обліт супутника. Orion пройде на відстані лише 130 км від його поверхні. У той момент, коли Orion перебуватиме над її зворотним боком, він активує свій основний двигун. Цей маневр дозволить перевести корабель на далеку ретроградну орбіту (ДРО) навколо Місяця.

Майбутній обліт Місяця демонструватиме NASA у прямому ефірі на своєму youtube-каналі. Трансляція розпочнеться о 12:15 за Київським часом (10:15 за всесвітнім часом). О 14:25 корабель сховається за зворотним боком Місяця. О 14:44 Orion має активувати свій двигун. Запланована тривалість маневру становить 25 хвилини. Чим завершилося включення двигуна та чи вдалося направити корабель на ДРО стане зрозумілим о 14:59, коли він знову опиниться в зоні видимості ЦУП.

Подальший план польоту Orion

Якщо обліт Місяця завершиться успіхом, Orion досягне ДРО 25 листопада. Вона пролягає на значній відстані від місячної поверхні — в апогеї корабель буде віддалятися від супутниці нашої планети на 70 тисяч км, при цьому рухаючись у протилежному напрямку руху Місяця навколо Землі. Фахівці місії обрали цю орбіту через її стабільність. Космічні апарати, що знаходяться на ній, «балансуються» гравітаційними тяжіннями Землі та Місяця, що дозволяє знизити витрату палива.

Передбачувана орбіта та основні маневри корабля Orion у межах місії Artemis I. Джерело: NASA

Orion проведе на ДРО шість днів. Протягом цього часу інженери NASA стежитимуть за поведінкою апарата та тестуватимуть його системи. Потім корабель виконає кілька маневрів, які відведуть його з ДРО та знову направлять до нашої планети. Його капсула має повернутися на Землю 11 грудня.

Нагадаємо, що недавно SpaceX отримала контракт на доставлення на Місяць астронавтів місії Artemis IV.