Orion побив рекорд Apollo 13

Космічний корабель NASA Orion у межах місії Artemis I подолав відстань від Землі більшу, ніж будь-який інший космічний транспортний засіб, призначений для астронавтів. Orion наразі без екіпажу виконує увесь політ в автоматичному режимі. Космічний корабель подолав рекордну дистанцію та 26 листопада перебував на відстані 400 171 км від Землі. Раніше рекорд був встановлений 14 квітня 1970 року космічним кораблем Apollo 13.

Космічний корабель Orion на тлі зворотного боку Місяця. Джерело: NASA

Рекорд під час аварійної місії

Оригінальний план польоту Apollo 13 взагалі не передбачав, що космічний корабель відлетить так далеко. Як тепер широко відомо, місія раптово переключилася з висадки на Місяць на рятувальну місію з аварійного повернення астронавтів на Землю після того, як вибух кисневого балона під час польоту серйозно пошкодив сервісний модуль космічного корабля.

«Тоді ми не зважали на такий рекорд, адже були настільки зайняті, що просто не мали часу думати про це. Ми навіть не підозрювали, що віддалились від Землі на рекордну відстань», — згадує Джеррі Гріффін, колишній керівник польоту сумнозвісної місії Apollo 13.

Apollo 13 досяг такої відстані, бо виникла надзвичайна потреба використати силу тяжіння Місяця, щоб якнайшвидше та максимально безпечно повернути космічний корабель на Землю.

Випадковий рекорд Artemis I

Передбачувана орбіта та основні маневри корабля Orion у межах місії Artemis I. Джерело: NASA

Політ Artemis I не був спеціально запланований для того, щоб побити рекорд Apollo 13. Це сталося лише тому, що NASA відправила капсулу Orion на далеку ретроградну орбіту Місяця. NASA очікує, що Orion досягне максимальної відстані від Землі у 432 194 км 28 листопада. Звідти він продовжить подорож навколо нашого супутника, поки не запустить двигун орбітальної системи маневрування, щоб покинути далеку ретроградну орбіту, здійснивши другий близький проліт біля поверхні Місяця 5 грудня з наступним поверненням на Землю 11 грудня.

Раніше ми повідомляли про те, якими були перші фото з корабля Orion.

За матеріалами SciTechDaily.