Найпотужніша ракета SpaceX здійснила неймовірний політ та синхронну посадку

15 січня відбувся старт ракети Falcon Heavy від SpaceX. Мегаракета-носій доправила на орбіту вантажі національної безпеки для американських військових. Місія під назвою USSF-67 стартувала з космічного центру Кеннеді у Флориді, відзначивши п’ятий успішний політ з початку 2018 року. Спершу про запуск цієї місії оголосили 14 січня, який перенесли на добу, причина одноденної затримки не була зрозуміла.

Falcon Heavy
Важка ракета Falcon Heavy компанії SpaceX стартує з космічного центру Кеннеді у Флориді 15 січня. Фото: SpaceX

Після успішного виконання місії з доставлення супутників SpaceX опублікувала неймовірне 120-секундне відео, яке показує старт Falcon Heavy у космос, а потім синхронне приземлення прискорювачів на платформу. На Землю повернулись лише два бічні прискорювачі, а центральний продовжував виводити корисний вантаж на орбіту і після виконання місії за планом згорів в атмосфері.

Потужна та економічно вигідна Falcon Heavy

Falcon Heavy — це, по суті, три прискорювачі Falcon 9, з’єднані разом. Повернення прискорювачів на Землю дозволяє SpaceX повторно використовувати їх для майбутніх польотів, що гарантує економію на космічних подорожах та кращі тарифи клієнтам, які хочуть використовувати послуги приватної компанії для розгортання супутників у космосі.

До кінця минулого року Falcon Heavy була найпотужнішою робочою ракетою у світі, але в листопаді її на друге місце змістила Space Launch System від NASA. Ймовірно, SpaceX згодом зможе повернути свій статус виробника найпотужніших ракет.

SpaceX сподівається перенести свою технологію посадки на ракету наступного покоління. Найпотужніша ракета Super Heavy із 33 двигунами та космічний корабель Starship мають намір злетіти у космос найближчими місяцями. Але перший політ буде одноразовим для прискорювача, щоб перевірити системи польоту та вивести апарат на орбіту.

Раніше ми повідомляли про те, як Falcon 9 поверталась із космосу.