На Юпітері помітили яскравий спалах: що трапилось

Астроном-любитель із Японії зареєстрував моторошний момент, коли якесь космічне тіло вибухнуло в результаті зіткнення з Юпітером. Величезний газовий гігант відомий своєю потужною гравітацією, що призводить до таких видовищних зіткнень.

Загалом ця подія не була особливо потужною порівняно з попередніми — астрономи не виявили довготривалих видимих наслідків для юпітеріанської атмосфери. Тим не менше, вона стала приводом для обговорення серед учених.

Планетологиня Гайді Гаммель, яка працює з космічним телескопом James Webb, поділилася своїми враженнями в соціальних мережах: «Минулої ночі відбулося ще одне зіткнення з Юпітером! Яскравий спалах — болід — падаюча зірка в атмосфері».

Боліди, також відомі як вогняні кулі, є досить поширеним явищем не лише для Юпітера. Кожного року невелика кількість таких об’єктів потрапляє в атмосферу Землі. Однак більшість із них швидко згорають на великій висоті чи спостерігаються над океаном та іншими малозаселеними регіонами планети.

Враження художника від падіння комети на Юпітер під час входження у верхні шари атмосфери планети
Враження художника від падіння комети на Юпітер під час входження у верхні шари його атмосфери

Хоча цей конкретний болід, вірогідно, не призвів до серйозних наслідків для Юпітера, інші зіткнення в минулому залишили на ньому свої сліди. 1994 року газовий гігант був бомбардований уламками комети Шумейкерів-Леві 9 (D/1993 F2), що призвело до появи величезних темних «шрамів» у юпітеріанській атмосфері, піднявши шлейфи гарячих газів у стратосферу.

Гайді Гаммель, яка на той час керувала спостереженнями комети за допомогою космічного телескопа Hubble, розглядає це зіткнення як поворотний момент у стосунках між Землею й астероїдами.

«Зіткнення Шумейкерів-Леві 9 було свого роду ударом в живіт. Це дійсно зміцнило наше розуміння того, наскільки важливо стежити за астероїдами та кометами й розуміти, яку загрозу для Землі вони несуть у майбутньому», — згадує вчена.

Зараз фахівці вивчають способи відвернення цієї загрози. Важливим елементом захисту Землі стала місія DART, проведена NASA минулого року — її головною метою було зіткнення із астероїдом Діморф. Вона допомогла досягти значного прогресу в розвитку систем захисту від астероїдів.

Раніше ми розповідали дивовижні факти про Юпітер.

За матеріалами Mashable