На Марсі виявлено феномен «візерунчастого ґрунту»

Китайський марсохід виявив підземні багатокутні структури, приховані під поверхнею Червоної планети. Вірогідно, ці формування можуть бути пов’язані з загадкою зниклої води на Марсі.

Планета Марс
Планета Марс. Фото: Unsplash

У новому дослідженні, опублікованому в Nature Astronomy, команда дослідників з Китайської академії наук (CAS), використовуючи дані від просвічуючого ґрунт радару марсохода «Чжужун», виявила підземні багатокутники, які, ймовірно, мають льодовикове походження.

За допомогою високотехнологічного радару марсохід просканував велику рівнину Утопія у північній півкулі Марса. Команда CAS виявила 16 полігональних клинів на глибині приблизно 10 м, що свідчить про поширеність даного типу рельєфу під цією рівниною.

Хоча подібні марсіанські структури NASA вже виявляла раніше, їх уперше дослідили з використанням георадару. Китайські вчені вважають, що багатокутники могли утворитися завдяки циклам замерзання-відтаювання, аналогічним земним процесам. Вони вважають, що формування цих структур, ймовірно, відбулося під час ранньої Амазонської ери. Це вказує на існування водойм на території рівнини приблизно 3,7 млрд років тому.

Zhurong
Китайський марсохід «Чжужун»

Цього року «Чжужун» отримав дані про те, що на Марсі, ймовірно, існували обширні водойми ще 400 тисяч років тому, що підтверджує свіжа знахідка апарату. Ще одне нещодавнє відкриття китайського марсохода свідчить, що на Червоній планеті також відбувалися великі потопи, які створили шари під поверхнею рівнини Утопії, де зараз знайдені багатокутні структури.

Марсіанські багатокутники, напрочуд схожі на феномен «візерунчастого ґрунту» на Землі, можуть не лише стати додатковим доказом того, що Червона планета колись була багата на воду, але й того, що вона мала умови для існування життя.

Раніше ми повідомляли про те, що вода на Марсі існувала на мільярд років довше, ніж вважалося раніше.