Мисливця за екзопланетами PLATO піддали випробуванням вакууму

Вивчення екзопланет, або планет поза нашою Сонячно системою, різко зросло впродовж останнього десятиліття. Завдяки таким місіям, як космічний телескоп Kepler та CHEOPS, ми виявили тисячі екзопланет. Людська цікавість не знає меж, тому вчені хочуть краще пізнати ці далекі світи. Їм допоможе найдосконаліший космічний телескоп James Webb, а йому на допомогу незабаром прийде телескоп Європейського космічного агентства (ЕКА) під назвою PLATO (PLAnetary Transits and Oscillations of Stars).

Plato
Тестова версія модуля корисного навантаження космічного корабля PLATO після тривалої вакуумної витримки в найбільшій у Європі термовакуумній камері. Фото: ESA

PLATO — це супутник наступного покоління, створений спеціально для полювання на екзопланети. Його запуск запланований на 2026 рік. Щоб підготувати апарат до суворих космічних умов, обладнання PLATO проходить випробування у центрі ЕКА ESTEC та в Нідерландському інституті космічних досліджень. Нещодавно тестовий модуль PLATO пройшов випробування в спеціальній вакуумній камері, щоб переконатися, що він витримує вплив космічного середовища. Корпус апарата був поміщений на кілька тижнів у спеціально сконструйований симулятор, що відтворює умови космічного вакууму.

Plato у вакуумній камері
PLATO у вакуумній камері до початку тестування. Фото: ESA

PLATO покладатиметься на свої 26 фотокамер для виявлення екзопланет. Усі вони мають працювати бездоганно у безповітряному середовищі. Випробування на тестовому модулі показали, що корпус та всі фотокамери чудово справляються з суворими умовами вакууму. Наступним кроком буде перевірка всіх 26 камер у так званій моделі польоту. У новому випробуванні PLATO має витримати більш жорстокі умови: холодне середовище космосу та перепади температур.

PLAnetary Transits and Oscillations of stars (PLATO)

Після проведення всіх випробувань PLATO відправлять до точки Лагранжа L2, де він обертатиметься разом із JWST і уважно вдивлятиметься у космос у пошуках далеких екзопланет. 26 фотокамер спрямуються на «зорі-мішені» та фотографуватимуть їх упродовж двох років кожні 25 секунд, а дві центральні камери зніматимуть кожні 2,5 секунди. Це необхідно для виявлення крихітних зрушень у яскравості, викликаних проходженням екзопланет через ці зорі.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали про ТОП-3 телескопи, які запустять до 2034 року.