«Нічні витівки» китайського супутника стали «сюрпризом» для американців: відео

Над Гавайськими островами трапилось ще одне дивне явище в атмосфері. 28 січня очевидці помітили зелений лазер, який пронизував нічне небо, безшумно прокладаючи шлях до горизонту. В уповільненій зйомці це «лазерне шоу» нагадувало заїкання коду в «Матриці». На щастя, це не були витівки інопланетного космічного корабля, який сканував Землю у пошуках ознак життя. Виявляється, таємничі зелені промені насправді виходили з орбітального супутника.

Спочатку фахівці вважали, що це міг бути один із науково-дослідних супутників NASA. Експерти з Національної астрономічної обсерваторії Японії (NAOJ) повідомили в Twitter, що зелене світло, ймовірно, походить від радіолокаційного пристрою на орбітальному супутнику, відомому як ICESat-2. Цей апарат належить NASA і використовується для спостереження за товщиною морського льоду, льодовикових покривів і лісів на Землі. Але 6 лютого 2022 року NAOJ заявили, що, судячи з траєкторії лазера, навряд чи це був супутник NASA.

«Витівки» Китаю

Вчені NASA провели симуляцію траєкторій орбітальних супутників, які мають подібні лазерні інструменти на борту, та знайшли найбільш ймовірного кандидата в інструменті ACDL китайського супутника Daqi-1/AEMS.

Daqi-1 був запущений у квітні 2022 року і схожий на ICESat-2. Це супутник був створений для моніторингу атмосферного середовища. Назва його приладу ACDL перекладається як «LIDAR для виявлення аерозолів і вуглекислого газу». Він розташований на орбіті навколо Землі, щоб контролювати глобальні рівні вуглецю, а також забруднення атмосфери. Вважається, що саме його лазер освітив небо над Гаваями наприкінці січня.

Завдяки ACDL він може посилати лазери на певних довжинах хвиль, щоб виявляти різні молекули в атмосфері Землі. Час, який потрібен цим лазерним променям, щоб відбитись від поверхні, надає інформацію про склад атмосфери. Наприклад, ACDL може визначити, скільки CO2 міститься в ній, випромінюючи два змінних лазери в діапазоні довжин хвиль 1572 нм.

У майбутньому Китай виготовить серію супутників Daqi, які використовуватимуться для моніторингу забруднення атмосфери, а також для підтримки наукових досліджень глобальної зміни клімату. Daqi-1 буде об’єднаний у мережу з іншими супутниками, щоб реалізувати моніторинг парникових газів і допомогти Китаю скоротити викиди вуглецю.

Тож невідомо, чи стануть ці зелені лазери для виявлення атмосфери більш поширеним явищем, коли Китай досягне своєї мети.

Раніше ми писали про те, як уряд США повідомив про сотні спостережень за феноменом НЛО.

За матеріалами Science Alert.