Місячний корабель Orion повертається на Землю

У ніч з 1 на 2 грудня космічний корабель Orion здійснив останній маневр поблизу Місяця. Він повертається на Землю. Приземлення безпілотної місії очікується 11 грудня.

Orion летить на Землю
Orion здійснив маневр біля Місяця. Джерело: www.nasa.gov

Orion летить додому

Космічний корабель Orion, який виконує безпілотний політ у межах місії Artemis I, летить на Землю. 1 грудня о 23:54 за київським часом він востаннє увімкнув свої двигуни поруч із Місяцем. Маневр тривав 1 хв. 45 с. Він вивів апарат на траєкторію, яка дозволяє досягти Землі.

Місія Artemis I стартувала 16 листопада. Її метою є тестування всіх компонентів системи у космосі. Orion успішно розвернув свої сонячні панелі, а європейський сервісний модуль вивів його на орбіту Місяця.

За час свого польоту корабель встиг побути найбільш віддаленим від Землі космічним апаратом, створеним як пілотований, надіслати чимало красивих зображень та навіть стати місцем проведення своєрідної диско-вечірки.

Результати випробувального польоту

Траєкторія, на якій зараз перебуває Orion, трохи повільніша за ту, якою він дістався Місяця. Якщо нічого не завадить, то із Землею він зустрінеться 11 грудня. На корабель чекає фінальний, найвідповідальніший етап польоту. Він має витримати вхід в атмосферу, розкрити парашути та здійснити посадку на воду.

Фахівці NASA вже готуються його зустрічати. В цілому місія досі відбувалася успішно, всі системи відпрацювали як треба, а інженери переконалися, що люди на борту були б у безпеці. Тож уже 2024 року перша пілотована місія має облетіти Місяць.

А ще за пару років астронавти Artemis III стануть першими людьми після завершення програми Apollo, які ступлять на поверхню Місяця. Станеться це поблизу південного полюса нашого супутника. І це буде тільки початок його дослідження.