Місія Polaris Dawn стартує не раніше 31 липня

Компанія SpaceX повідомила, що запустить у космос космічний корабель Dragon із місією Polaris Dawn не раніше 31 липня. Це буде перший, повністю приватний запуск, під час якого буде здійснено вихід у відкритий космос. Для мільярдера Джареда Айзекмана місія стане вже другою подорожжю в космос.

Вихід у космос під час місії Polaris Dawn
Вихід у космос під час місії Polaris Dawn. Джерело: www.space.com

Комерційна місія Polaris Dawn

Перша комерційна космічна місія з виходом у відкритий космос тепер має дату запуску.

Polaris Dawn є частиною приватної програми польотів людини в космос, що фінансується мільярдером Джаредом Айзекманом. Вона стартує не раніше 31 липня, повідомили сьогодні (3 липня) представники проєкту в короткій заяві в соцмережі X. Айзекман і засновник та генеральний директор SpaceX Ілон Маск, чия компанія надасть капсулу Dragon для польоту Polaris Dawn і ракету Falcon 9, ще не публікували заяв у соціальних мережах.

Екіпаж планує здійснити перший в історії приватний вихід у відкритий космос у скафандрах, виготовлених на замовлення SpaceX, а також провести низку експериментів. Polaris Dawn пролетить на висоті близько 700 км над Землею, що стане найбільшою висотою польоту екіпажу з часів місій Apollo на Місяць у 1960-х і 1970-х роках. Для порівняння, Міжнародна космічна станція знаходиться на висоті близько 400 км.

Підготовка до складної місії

Polaris Dawn стане першою з трьох місій програми Polaris, всі вони фінансуються та керуються Айзекманом. Засновник Shift4 також керував і фінансував повністю цивільний запуск Inspiration4 у вересні 2021 року, який зібрав 250 мільйонів доларів для Дитячої дослідницької лікарні Святого Джуда в Теннессі. Айзекман планує продовжити цю підтримку з місіями Polaris.

Окрім Айзекмана, до складу екіпажу входять підполковник ВПС США у відставці Скотт «Кідд» Потіт (Scott «Kidd» Poteet) як пілот та спеціалістки місії Сара Гілліс (Sarah Gillis) і Анна Менон (Anna Menon), обидві — операційні інженерки компанії SpaceX.

Складність місії, за словами представників проєкту, вимагала затримок під час розробки від початкової дати запуску наприкінці 2022 року. Остання велика затримка в лютому 2024 року відсунула запланований на квітень запуск на літо.

«Ми накопичили те, що NASA робила протягом багатьох поколінь у визначенні середовищ і ситуацій, які спричиняють стрес», — сказав Потіт, зазначивши, що частина роботи полягала у вивченні того, де члени команди справляються добре, а де їм може знадобитися допомога.