Місія до Європи отримала броню

Фахівці NASA встановили останню частину «броні» апарата Europa Clipper, закривши його сховище. Воно призначене для захисту бортової електроніки від радіації.

Фахівці NASA закривають сховище апарата Europa Clipper, Джерело: NASA/JPL-Caltech

Europa Clipper призначений для вивчення Європи — покритого товстим крижаним панциром супутника Юпітера, під яким ховається величезний океан. Багато вчених вважають, що він у змозі підтримувати життя.

Але не все так просто. Річ у тім, що Юпітер має гігантське магнітне поле. Воно у 20 тисяч разів сильніше за земне й швидко обертається відповідно до 10-годинного періоду обертання планети. Це поле захоплює та прискорює заряджені частинки з космічного простору, створюючи найпотужніші радіаційні пояси.

Проєктувальники місії не можуть не враховувати фактор випромінювання. Орбіта Європи проходить через один із радіаційних поясів газового гіганта, через що її поверхня зазнає інтенсивного впливу заряджених частинок. Саме через нього вона набула характерного червонувато-коричневого кольору. За оцінками фахівців, рівень випромінювання на поверхні Європи становить 540 бер на добу, що близько до смертельної дози для людини.

Тому Europa Clipper не буде виходити на постійну орбіту навколо Європи. Натомість апарат перебуватиме на ширшій орбіті навколо Юпітера та час від часу зближуватиметься із супутником, що дасть змогу мінімізувати його перебування в радіаційних поясах.

Але лише однієї орбіти недостатньо, щоб захистити Europa Clipper від радіації. Тому інженери обладнали апарат сховищем. У нього буде поміщена вся його життєво важлива електроніка. Воно являє собою алюмінієвий контейнер із товщиною стінок в один сантиметр. Сховище дасть змогу знизити рівень радіації до прийнятного.

Наразі запуск місії Europa Clipper заплановано на жовтень 2024 року. Апарат повинен буде досягти своєї цілі влітку 2030 року.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп James Webb помітив витік вуглекислого газу з-під поверхні Європи.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov