«Ми будемо першими»: Китай програє NASA в космічних перегонах за Місяць

Адміністратор NASA Білл Нельсон не переймається тим, що Китай теоретично може випередити Сполучені Штати у місії щодо повернення астронавтів на Місяць. Обидві країни мають плани висадити людей на нашому природному супутнику до кінця десятиліття, знову викликаючи дискусії про космічні перегони.

Китай та NASA
Китай та NASA розпочали космічні перегони в першості висадки на Місяці. Ілюстроване згенероване зображення за допомогою Gencraft AI

«Ми беремо участь у космічних перегонах. Нам важливо не допустити, щоб китайці зайняли Місяць під виглядом наукових досліджень. Є ризик, що вони зрештою скажуть: «Не лізьте, це наша територія», — визнав Нельсон.

Проте Нельсон вже не вважає, що Китай може перемогти в цих перегонах. Під час телеконференції з представниками ЗМІ він заявив, що NASA спрямовує свої зусилля на місію Artemis III у вересні 2026 року, під час якої буде здійснена висадка астронавтів на поверхню Місяця. На питання про Китай він висловив впевненість, що США не поступляться у перегонах.

«Я не вірю, що китайці будуть попереду нас. Їхній агресивний план може стати піар-ходом, але я сумніваюся, що вони досягнуть своєї мети. Якщо ми висадимося у вересні 2026 року, ми будемо першими в цих перегонах», — заявив Нельсон.

Космічні плани Китаю щодо висадки на Місяці

Китай прагне висадити астронавтів на Місяці (або тайконавтів, як їх ще називають) до 2030 року. Піднебесна націлена на південний полюс супутника, вважаючи його багатим на водяний лід. Щоб досягти своєї мети, Китайська космічна агенція планує випробувати новий пілотований корабель до 2027–2028 років. Також передбачено використання двох ракетних запусків: одного для виведення місячного корабля на орбіту, іншого — для відправлення екіпажу до Місяця. Цей план допоможе Китаю подолати технологічні труднощі, пов’язані з розробкою потужної ракети для перевезення астронавтів і посадкового апарата одразу із Землі.

Проте прагнення Китаю не обмежується лише висадкою на Місяці. Планується запуск роботизованої місії «Чан’е-6» на зворотний бік нашого супутника з метою збору зразків і повернення їх на Землю. Це може стати першою успішною місією отримання зразків із віддаленої частини Місяця. Місію планують запустити наприкінці 2024 року.

І хоча Китай є серйозним конкурентом, американські дослідники отримали доступ до зразків з Місяця від КНР. За кілька років до цього NASA дозволила фінансованим агенціям подавати заявки на отримання зразків, повернутих місією «Чан’е-5», забезпечивши американським науковцям унікальну можливість дослідження матеріалів, привезених із Місяця.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA відклала місію Artemis до 2025–2026 років.