Mars Life Explorer — апарат для пошуку життя на Червоній планеті

Наприкінці 2030-х американські вчені планують відправити на Марс апарат під назвою Mars Life Explorer. Це буде нерухома посадкова платформа, оснащена потужним буровим обладнанням. Вчені розраховують заглибитися у ґрунт Червоної планети та знайти там сліди життя.

Mars Life Explorer готовий до пошуку життя на Марсі
Mars Life Explorer. Джерело: Amy Williams

Наступний етап дослідження Марса

Американські вчені оголосили, яким буде наступний із запланованих кроків з вивчення Марса. Відколи у 1970-х на нього приземлилися зонди Viking і побачили позбавлену життя поверхню, дослідження цієї планети просунулися дуже далеко.

Можливість дослідити Марс в автономному режимі вже довели кілька роверів. За допомогою зонда Phoenix вчені вперше змогли заглибитись у ґрунт Червоної планети біля одного з її полюсів і знайти там поклади льоду. Завдяки цьому стало відомо, що цей світ не зовсім мертвий або, принаймні, міг бути таким раніше.

Зараз на поверхні Марса працює ровер Perseverance. Він уже знайшов місце, де колись текла вода. І однією з найважливіших його задач зараз є відбір і консервація зразків ґрунту. Їх має забрати на Землю наступна автоматична місія. І саме цьому проєкту присвячені всі зусилля NASA сьогодні.

Але після того, як до кінця цього десятиліття ця місія буде здійснена, настане черга наступної. І нею буде апарат Mars Life Explorer. Його призначення дуже просте — знайти на Червоній планеті життя.

Що робитиме Mars Life Explorer

Mars Life Explorer (MLE) буде нерухомою платформою на кшталт Phoenix та InSight. Замість того, щоб їздити Марсом та збирати зразки, вона буде оснащена потужною буровою системою під назвою The Regolith and Ice Drill for Exploration of New Terrains (TRIDENT). Цей пристрій також використовуватиметься у двох інших місіях з дослідження Місяця — Volatiles Investigating Polar Exploration Rover (VIPER) та the Polar Resources Ice Mining Experiment (PRIME1).

Головним розробником TRIDENT є компанія Honeybee Robotics, яка розробляє його насамперед для цих двох місій. Марсіанський варіант з’явиться трохи пізніше і буде вдосконаленим. Вчені розраховують, що апарати на марсіанській орбіті зможуть визначити місце, де крига під поверхнею залягає не глибше, ніж 1 м від поверхні, й саме там має сісти MLE.

Завдяки попереднім дослідженням вчені дізналися, що аномальні розсоли, які називаються перхлоратами, можуть знищувати сліди життя. Крім того, органіку ефективно руйнують космічні промені, які не може зупинити слабка атмосфера та магнітне поле Марса.

Саме тому варто шукати життя на глибині не менше 1 м. Але вчені вирішили перестрахуватися. Тож бурова установка MLE зможе дістатися глибини 2 м. І хтозна, що вона там знайде.