NASA готова до місії з повернення марсіанського ґрунту

Національна аерокосмічна адміністрація США може розпочати роботу над місією MSR (Mars Sample Return), метою якої є доставка зразків марсіанського ґрунту на Землю. NASA має всі необхідні технології та інженерні рішення для досягнення успіху в цьому завданні. Про це йдеться у звіті, підготовленому Незалежної оглядової комісії IRB.

Концепція американсько-європейської місії MSR для доставки зразка марсіанського ґрунту на Землю. Джерело: NASA/JPL

До складу комісії ввійшли десять учених та інженерів. Вона була створена для оцінки реальності існуючих концепцій місії MSR і надання рекомендацій, що допоможуть її здійснити. У період із серпня по жовтень поточного року члени комісії провели десятки зустрічей та інтерв’ю зі співробітниками NASA, ESA, представниками космічної галузі та науковцями. Підсумковий звіт був підготовлений за результатами цих зустрічей.

У доповіді йдеться про те, що, незважаючи на значну технологічну складність і загальну амбітність місії MSR, NASA має все, що необхіно для досягнення успіху. Учасники IRB рекомендували агентству продовжити роботу над проєктом.

MSR може стати однією з найдорожчих міжпланетних місій в історії. За попередніми оцінками, загальна вартість її реалізації становить близько 7 млрд доларів. Проєкт включає в себе марсохід Perseverance, який вже летить на Червону планету, а також апарати Mars Ascent Vehicle (MAV) і Earth Return Orbiter (ERO). Перший буде сконструйований фахівцями NASA, створення другого візьме на себе ESA.

MAV висадить на марсіанську поверхню невеликий марсохід і стартовий модуль, у той час як ERO вийде на орбіту навколо Марса. Ровер підбере зразки марсіанського ґрунту, зібрані мобільною лабораторією Perseverance, і завантажить їх на малий апарат, призначений для старту з поверхні Червоної планети. Останній злетить і зістикується з ERO, після чого «віддасть» йому капсули з грунтом. Після цього європейський космічний апарат залишить ареоцентричну орбіту і повернеться на Землю.