Майбутнє Землі: чи переживе наша планета смерть Сонця?

За розрахунками вчених, через кілька мільярдів років, коли Сонце вичерпає паливо, воно розшириться й поглине найближчі планети. Хоча життя на Землі триватиме ще довго, планета може вижити навіть після смерті Сонця. Оптимістичний сценарій для Землі підтверджують нещодавні спостереження за кам’янистою планетою, що пережила загибель своєї зірки.

Земля на фоні Червоного гіганта
Земля на тлі червоного гіганта, який раніше був жовтим карликом нашим Сонцем. Ілюстрація: Wikimedia

Астрономи завдяки ефекту мікролінзування виявили зоряну систему на відстані 4000 світлових років від нас, де планета, схожа на Землю, пережила смерть своєї зорі. Дослідження показали, що навколо білого карлика, залишку мертвої зірки, обертаються два об’єкти: коричневий карлик та екзопланета, на 20% більша за Землю. Результати дослідження опубліковані в Nature Astronomy.

Ця ситуація може бути прикладом майбутнього Землі. Через приблизно 5 млрд років у Сонця закінчиться водневе паливо, ядро почне стискатися й нагріватися, що призведе до утворення важчих елементів, таких як вуглець і кисень. Сонце перетвориться на червоного гіганта й може знищити Землю, як це станеться з Меркурієм та Венерою. Або ж може бути інший сценарій, коли наша планета залишиться на відстані, достатній для подальшого існування.

Проте до того моменту життя на Землі зникне набагато раніше. За словами Кемінга Чжана, докторанта Каліфорнійського університету, через мільярд років океани Землі випаруються через парниковий ефект, викликаний старінням Сонця, а не людською діяльністю. Дві планети, що обертаються навколо білого карлика, показують, що смерть зорі не завжди означає загибель її планет.

Перетворення Сонця на Червоного гіганта
Перетворення Сонця на червоного гіганта через 5 млрд років. Ілюстрація: Science Alert

Інше дослідження описує планету, що вижила поблизу червоного гіганта, хоча її поверхня настільки гаряча, що плавить сталь. Однак навіть якщо Земля не загине разом із Сонцем, вона стане непридатною для життя. Орбіта Землі віддалиться від Сонця, що зробить її холодною, сухою й безводною, як зараз Марс.

Та є й оптимістичний сценарій: супутники Юпітера й Сатурна, де є замерзла вода, можуть стати придатними для життя під час фази червоного гіганта Сонця. Якщо людство ще існуватиме, ці супутники можуть стати новим домом для людей.

Раніше ми повідомляли про те, де шукати придатні до життя екзосупутники.

За матеріалами Gizmodo

Астрономи підозрюють наявність газового гіганта у близького білого карлика
Розпад темної матерії міг допомогти народитися надмасивним чорним дірам
Атмосфера Марса опинилась у пастці всередині гірських порід
Китай показав скафандр для висадки на Місяць
Астронавтці Boeing Starliner доручили командування МКС замість російського космонавта
Теорія утворення Місяця може виявитися неправильною
Нештатне сходження з орбіти: SpaceX тимчасово призупинила польоти Falcon 9
Майбутнє Землі: чи переживе наша планета смерть Сонця?
11 вересня в Арктиці спостерігалася мінімальна кількість льоду