Китайський ровер знайшов липкий ґрунт на зворотному боці Місяця

Міжнародна команда дослідників опублікувала результати аналізу даних, зібраних китайським місяцеходом «Юйту-2». Їм вдалося виявити, що ґрунт на зворотному боці Місяця відрізняється за деякими характеристиками від ґрунту на видимому боці супутника.

Видимий та зворотний бік Місяця. Джерело: NASA/JPL-Caltech/LRO

«Юйту-2» є частиною китайської місії «Чан’е-4». У січні 2019 року вона здійснила першу в історії м’яку посадку на зворотному боці Місяця. За три роки роботи китайський ровер проїхав понад 1000 м місячною поверхнею. Він займається вивченням хімічних характеристик та структури реголіту, а також проводить регулярну зйомку навколишньої місцевості.

Під час аналізу даних «Юйту-2» дослідники дійшли низки важливих висновків. Так, виявилося, що його колеса прослизають менше, ніж у місяцеходів і місячних автомобілів. Це свідчить про те, що реголіт на зворотному боці Місяця більш липкий. Він набагато активніше чіпляється до коліс «Юйту-2», ніж, скажімо, ґрунт на місці посадки попереднього китайського ровера. Ці дані можуть знадобитися інженерам під час проєктування нових місяцеходів.

Ровер «Юйту-2» на поверхні Місяця. Джерело: CNSA/CLEP

Вивчаючи знімки «Юйту-2», вчені звернули увагу на темно-зелений матеріал на дні одного з кратерів. Він нагадує склоподібну речовину, знайдену у зразках експедицій Apollo. Це перший випадок, коли подібний мінерал (напевне, що утворився під час удару) був знайдений прямо на місці його формування.

Ще одна важлива відмінність зворотного боку Місяця полягає у значній кількості дрібних кратерів. Загалом місія «Чан’е-4» досліджувала 88 формацій, 57 з яких мають діаметр менш ніж 10 м. Багато з них, на думку дослідників, є «вторинними». Вони утворилися в результаті падіння уламків, вибитих під час формування більших кратерів. Це пов’язано не з тим, що зворотний бік Місяця зазнавав більшої кількості ударів, а з вулканічною активністю на видимому боці супутника. Вона стерла сліди багатьох малих кратерів.

Місцевість у районі місця посадки «Юйту-2». Джерело: CNSA

Нагадаємо, що недавно «Юйту-2» сфотографував на Місяці дивну формацію, що нагадує моноліт із «Космічної одіссеї 2001». Однак вона виявилася звичайним каменем.

За матеріалами https://gizmodo.com