«Криваве затемнення» вивело з ладу два роботи на Місяці

Два космічні апарати на Місяці, що належать США та Китаю, залишилися в темряві через місячне затемнення, яке сталося в ніч проти 16 травня. Це травневе явище ще називають «кривавим Місяцем. Місячний орбітальний апарат Lunar Reconnaissance Orbiter NASA (LRO) та марсохід «Юйту-2», що працюють на сонячній енергії, вийшли з ладу на час затемнення.

Lunar Reconnaissance Orbiter
Lunar Reconnaissance Orbiter NASA (LRO) Зображення: NASA

Оскільки освітлена Сонцем половина Місяця була огорнута темрявою через те, що супутник увійшов у тінь Землі, LRO не зміг зарядити свої батареї впродовж 90-хвилинного затемнення. Місячні апарати відновили роботу, щойно світло потрапило на сонячні панелі обох роботів.

Роботам не звикати

Попри короткочасний «збій», LRO переживає вже не перше місячне затемнення. Апарат живиться від сонячних батарей та пережив 11 повних місячних затемнень. LRO був спеціально розроблений для того, щоб витримувати умови низького сонячного освітлення або повної пітьми. Команда інженерів NASA була готова віддалено вимкнути прилади на борту космічного апарата задля економії енергії.

«LRO може витримувати умови місячних затемнень. При цьому батареї можуть розрядитись, але ми готові до такого повороту подій — вимикаємо бортові системи та чекаємо, коли Сонце почне висвітлювати апарат для заряджання батареї сонячними панелями та відновлювати живлення всіх систем», — пояснює Ной Петр, ​​науковий співробітник проєкту LRO.

Космічні апарати та їхні прилади на Місяці можуть сильно замерзнути в тіні Землі під час місячного затемнення, тому інженери готуються та заздалегідь їх прогрівають. Вони також коригують орбіту космічного корабля, щоб мінімізувати час, проведений у темряві, за допомогою серії контрольованих маневрів. Апарату, ймовірно, доведеться повторити ці набори процедур і ще раз піти у «сплячий режим» під час наступного повного затемнення, яке відбудеться 8 листопада 2022 року.

У випадку з китайським «Юйту-2» експерти заявили, що місяцехід теж без проблем справляється з подібними явищами. Навіть більше, йому доводиться перечікувати дуже холодні місячні ночі, які тривають близько 14,5 днів на Місяці.

Lunar Reconnaissance Orbiter

LRO вирушив до Місяця 18 червня 2009 року для виконання місії, яка спочатку була розрахована лише на два роки. Але орбітальний апарат все ще справно працює та продовжує збирати наукові дані. Орбітальний апарат допомагає NASA визначати безпечні місця посадки для майбутніх місій Artemis та знаходити потенційні ресурси на Місяці.

Нагадаємо, що раніше дивовижне фото місячного затемнення показали з космосу.

За матеріалами Іndependent.co.uk