Космічна обсерваторія James Webb зазнімкувала Сатурн

Космічний телескоп James Webb (JWST) уперше зазнімкував Сатурн. На зроблених ним знімках можна побачити як саму планету, так і її кільця.

Необроблений знімок Сатурна, зроблений телескопом James Webb у ближньому інфрачервоному діапазоні. Джерело: NASA/ESA/CSA/JWST/JWSTFeed

Основне призначення JWST полягає в пошуку перших зір і галактик у Всесвіті та визначенні характеристик екзопланет. Але він також використовується і для вивчення ближчих об’єктів, розташованих у нашій Сонячній системі. За час роботи JWST вже отримав зображення Юпітера, Нептуна та Урана. Тепер він зазнімкував і Сатурн.

Наразі в мережі доступні необроблені знімки Сатурна, зроблені за допомогою камери ближнього інфрачервоного діапазону NIRCam. На них можна побачити як саму планету, хмарні смуги в її атмосфері, так і деякі з її супутників, а також фонові зорі.

Можна звернути увагу на те, що в інфрачервоному діапазоні кільця Сатурна набагато яскравіші за саму планету. Через це на деяких знімках вона здається майже невидимою.

Найближчим часом варто очікувати появу оброблених версій цих знімків без шумів і артефактів зображення. Крім того, надалі JWST проведе спостереження Сатурна, за допомогою камери середнього інфрачервоного діапазону MIRI, що дасть змогу отримати більше інформації про нього та його знамениті кільця.

Ви також можете почитати про те, як JWST допоміг астрономам визначити час життя кілець Сатурна, що залишився.